مجلس به دنبال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: تطابق قوانین بازنشستگی با ساختار اقتصادی و جمعیتی، لازمه پایداری صندوق‌های بازنشستگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «زهرا ساعی» امروز(۳۱ مرداد) در مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان تامین اجتماعی استان اظهار داشت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، یکی از مهمترین موضوعات مطرح در مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه اجرای همسان سازی حقوق و نیز پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پیش بینی و در بودجه ریزی سالانه دولت نیز در نظر گرفته شده است و در مقام اجرا، با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، نتایج مورد نظر محقق نشده است. 

عضو فراکسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که مجلس شورای اسلامی وظیفه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را بر عهده دارد، تصریح کرد: با لحاظ شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، به جد پیگیر احقاق حقوق و مطالبات ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی هستیم. 

ساعی، با تأکید بر ضرورت تأمین استانداردهای معیشتی برای خانواده، اذعان داشت: سه موضوع آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی از مهم‌ترین موضوعات در سطح ملی و بین المللی است که عدم اتخاذ تدابیر صحیح در خصوص آنها، بحران زا خواهد بود. 

وی ساختار جمعیتی، توازن منابع و مصارف و ساختار مدیریتی از مؤلفه هایی مهم صندوق های بازنشستگی دانست و خاطر نشان کرد: افزایش نسبی جمعیت سالمندی، بازنشستگی های پیش از موعد، عدم تطابق قوانین و مقررات بازنشستگی با شاخص های جمعیتی و اقتصادی و الگوی سرمایه گذاری از جمله موضوعات قابل توجه و تدبیر در مورد صندوق های بازنشستگی است.  

کد خبر 823721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha