لبیک گویان امام حسین (ع) باید شعور حسینی نیز داشته باشد

امام جمعه اردبیل گفت: نهضت انقلابی امام حسین (علیه السلام) در کربلا برای اصلاح جامعه بود و این شعور امروز نیز می تواند موجب حرکت های اصلاحی در جامعه باشد و لبیک گویان امام حسین (علیه السلام) باید شعور حسینی نیز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» شامگاه (5 شهریورماه) در آئین استقبال از ماه محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی در مسجد اعظم گفت: شعور حسینی یعنی عینیت رفتارهای اجتماعی همخوانی با سبک زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) و هر کسی اعتقاد به امام حسین (علیه السلام) دارد باید رهرو اندیشه حسینی نیز باید باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: نهضت انقلابی امام حسین (علیه السلام) در کربلا برای اصلاح جامعه بود و این شعور امروز نیز می تواند موجب حرکت های اصلاحی در جامعه باشد و لبیک گویان امام حسین (علیه السلام) باید شعور حسینی نیز داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: هر کس به احوال خود آگاه هست و یک فرد فاسد حق ندارد در ایام محرم برای امام حسین (علیه السلام) سیاه بپوشد و عزاداری کند این رفتارهای متناقض توهین به امام حسین (علیه السلام) است.

 

آیت الله عاملی ادامه داد: الگوی رفتاری بودن یعنی تاثیر گذاری یک فرد حسینی و پیرو مرام امام حسین (علیه السلام) با شعور حسینی در جامعه تا جوانان و نوجوانان با بهره گیری از اندیشه حسینی رهرو راه امام حسین (علیه السلام) باشند.

 

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: دهه اول ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر و باید با رفتارهای انسانی و اسلامی بتوانیم تاثیر مثبت در جامعه داشته باشیم و این حرکت های اصلاحی را نیز در پیروی از نهضت حسینی به ما تاکید شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مردم مراقب بدعت ها و شبهات در ماه محرم باشند، افزود: دشمنان اسلام همیشه تلاش کرده اند تا با اعمال خرافات و بدعت های عزاداری های حماسه حسینی را به حاشیه بکشانند اما پیروان مکتب باید مراقب این توطئه ها باشند.

 

آیت الله عاملی تاکید کرد: عاشقان آستان امام حسین (علیه السلام) با آمیختن شعور و شور حسینی جلوه های عشق و ارادت به اهل بیت (علیهم السلام) را به جهانیان نشان دهند.

 

در پایان این مراسم با تجلیل از 9 نفر از پیرغلامان حسینی استان تجلیل و از کتاب ابیات منتشر نشده زنده یاد میرزا صادق بیضای اردبیلی مرثیه پرداز نامی اردبیل با عنوان «ید بیضا» به اهتمام عبدالله بحرالعلومی مدیر بخش آذری شبکه جهانی سحر رونمایی شد.

کد خبر 825940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha