نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل توجه است

حجت الاسلام شعبانی گفت: نقش علما در مقابله با آسیب های اجتماعی و کاهش چالش‌های فرهنگی در جامعه قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «حسن شعبانی» امروز(دهم شهریور) در جمع روحانیان و مبلغان اعزامی ماه محرم در تبریز اظهار داشت: نقش علما در مقابله با آسیب های اجتماعی و کاهش چالش‌های فرهنگی در جامعه قابل توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی افزود: علما باید در مناطق اعزامی که برای تبلیغ فعال می شوند، آسیب های اجتماعی را رصد کرده و محتوای سخنرانی های خود را در این راستا تنظیم کنند.

وی با تأکید بر این‌که علمای دین یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور شناخته می شوند، خاطرنشان کرد: علمایی که زندگانی خود را وقف تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام کرده‌اند، جزو اصیل‌ترین سرمایه جهان اسلام محسوب می شوند.

شعبانی افزود: اگر به تبلیغات سوء دشمنان اسلام و انقلاب توجه کنیم در نوک پیکان علما را مورد هدف قرار داده اند، امروزه دشمنان هزاران میلیارد دلار صرف تبلیغات مخرب علیه دین و علمای دین می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرگذاری کلام و عمل روحانیون در جامعه یاد آور شد: امروزه نفوذ کلام علمای گرامی در این کشور علیرغم این همه تبلیغات و سیاه نمایی‌ها عیان است.

وی با بیان این‌که امسال محور اصلی منابر و سخنرانی وعاظ و مبلغان دینی در ماه محرم؛ موضوع خانواده و مقابله با آسیب های اجتماعی است، گفت: اعتقاد داریم اگر یک موضوع از سوی علما جریان سازی شود در نهایت همان چالش برطرف خواهد شد.

شعبانی با ابراز تأسف از این‌که ۷۰ درصد طلاق‌ها طی پنج سال اول زندگی مشترک رخ دهد، افزود: غفلت از سبک زندگی ایرانی و اسلامی، دوری از سنت های اصیل، کاهش روابط اعضای خانواده و کم رنگ شدن اخلاق از جمله عوامل افزایش میزان طلاق طی سال های اخیر است.

 

کد خبر 826374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha