هیچ مدیری حق استفاده از بیت‌المال به نفع خود را ندارد

حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: مدیری که از امکانات دولت به نفع خود استفاده کند و با پول بیت‌المال برای رای‌آوری در انتخابات و یا محبوبیت بیشتر استفاده کند، مورد تائید نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(۹ شهریور) در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی تبریز، اظهار داشت: شاخص‌هایی در جشنواره شهید رجایی مورد توجه است که در ایجاد انگیزه میان دستگاه های دولتی برای خدمتگزاری اثرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: اگر امروز ۱۵ دستگاه برتر دولتی معرفی و تجلیل می‌شوند، به منزله این نیست که مابقی بد هستند، بلکه باید آنها تیز تلاش بیشتر کرده و برای سال بعد آماده شوند. 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مسؤولان باید شکرگزار توفیق خدمت به مردم باشند، خاطرنشان کرد: رفتار مناسب با کارکنان داخل مجموعه و ارباب رجوع مورد تأکید است، همچنین مدیر نمونه باید متواضع باشد، باید دانست که تواضع انسان را کوچک نمی‌کند؛ هر کسی به خاطر خدا تواضع کند، خداوند متعالی او را بزرگ می‌کند. 

وی حلم و بردباری را از دیگر شاخص های ارزیابی برای برتری از دیدگاه آیات قرآنی دانست و گفت: خداوند در قرآن فرموده؛ وقتی جاهل را دیدید سلام کنید و حلم و خویشتن‌داری داشته باشید. 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که خدمت خالصانه از دیگر شاخص های یک مدیر موفق و ممتاز است، افزود: مدیر باید خداترس باشد و همیشه نسبت به عملکرد خود نگران باشد. اعتدال در انفاق و مصرف نیز باید در امور مالی مورد توجه باشد.

آل هاشم مدیری که از امکانات دولت به نفع خود استفاده کند و با پول بیت‌المال برای رای‌آوری در انتخابات و یا محبوبیت بیشتر استفاده کند، مورد تائید نیست، گفت: مدیری که دوست دارد انفاق کند؛ بهتر است از مال خود بکند نه از بیت‌المال. 

وی با تاکید بر پرهیز از انحرافات افزود: حفظ حریم عفت و پاکدامنی از ویژگی‌های ممتازین از منظر قرآن است، امروز افرادی که ممتاز شدند این شرایط قرآنی را نیز با خود مقایسه کنند و اگر چنین شرایطی را ندارند، برای به دست آوردن آن تلاش کنند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در برخی ادارات دولتی اظهار داشت: انتظار داریم یکی از امتیازات و شاخص های ارزیابی مدیران در جشنواره شهید رجایی، عملکرد آنان درخصوص عفاف و حجاب باشد. 

کد خبر 827011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha