شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران اعلام شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی به تشریح شاخص‌های ارزیابی مدیران موفق استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «داوود بهبودی» امروز(۹شهریور) در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی، با بیان این‌که هفته دولت همواره فرصتی برای ارزیابی عملکرد دولت و مدیران است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی افزود: در این جشنواره دو شاخص به شاخص‌های قبلی اضافه شد که ارتفای پاسخگویی و شفافیت و مبارزه با فساد در نظام اداری و مدیریت منطقه‌ای و اجرای برنامه تحول اداری بود. 

بهبودی با بیان این‌که در حوزه شاخص‌های عمومی و شاخص اختصاصی ۵۵ دستگاه مشمول هستند که در سال جاری ۵۳ دستگاه شرکت کرده و مورد ارزیابی قرار گرفتند، افزود: شاخص‌های عمومی شامل اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت و سرمایه انسانی و شفافیت مدیریت مالی، استقرار مدیریت نظام مدیریت،  عملکرد بهبود فضای کسب و کار بود. 

وی ادامه داد: شاخص‌های اختصاصی طبق برنامه ششم توسعه است و هر دستگاه براساس این اهداف ارزیابی شدند که برآیند این شاخص‌ها در چابک‌سازی دولت، تمرکز بر توسعه کیفی، واحدهای ستادی، اجاره واحدهای عملیاتی در فضای رقابتی، صیانت از حقوق مردم و ارتقای سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین بود که در سال جاری نیز جزو موارد ارزیابی بود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امتیازها در ارزیابی بسیار نزدیک بوده است که بر اساس آیین‌نامه ۱۵ دستگاه معرفی خواهد شد و این جشنواره فقط نماد تشکر برای توجه بیشتر به دستگاه خادم است. 

وی با بیان این‌که تلقی ما این نیست که نظام اداری مطلوب و همه چیز حل شده است، گفت: به خوبی می‌دانیم برای رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی داریم. 

کد خبر 827052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha