دولت از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد پرهیز کند

حجت الاسلام آل‌هاشم گفت: وظیفه دولت در ایجاد بسترهای شفافیت مالی و پرهیز از حواشی و ورود به عرصه مبارزه عملی با فساد پرهیز از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» امروز(هشتم شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: معظم‌له دو موضوع فرهنگ و اقتصاد را بار دیگر مورد تأکید قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به رونمایی از کتاب ساده رنگ، همایش گرامیداشت استاد بخت‌شکوهی، نمایش فیلم سینمایی پرواز ممنوع و موفقیت‌های صدا و سیمای مرکز استان خاطرنشان کرد: رویدادهای فرهنگی که در استان رخ می‌دهد، ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: این هفته فرصتی برای دولتمردان جهت بررسی ابعاد، وظایف و کارکرد دولت است و مسؤولان باید دقت کنند که وظیفه پیشگامی دولت در مبارزه با فساد برای مبارزه با فساد است. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: وظیفه دولت در ایجاد بسترهای شفافیت مالی و پرهیز از حواشی و ورود به عرصه مبارزه عملی با فساد پرهیز از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد است و در این راستا باید مسائل جناحی را کنار بگذاریم و هر کسی از هر جناحی که فساد کرد، با آن مبارزه کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: دولت از همه مکانیزم‌ها برای شفافیت عملکردی استفاده کند و همانگونه که رهبری فرموده‌اند؛ شفاف‌سازی شرط اصلی فسادستیزی است. 

وی با تأکید بر این‌که مسؤولان باید فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند، افزود: تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی مملکت است و حتی عامل قطع وابستگی به صادرات نفت خام است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه رهبر فرزانه انقلاب نیز فرموده‌اند که ما با بستن فضای فرهنگی موافق نیستیم ولی با ولنگاری مشکل جدی داریم، افزود: نباید از دشمن ترسید، زیرا دشمن هیچ غلطی نکرده و نخواهد کرد و دولتمردان قدر این هفته را دانسته و خدمات انجام گرفته را ارائه دهند. 

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سناریوی جدید فرانسه در اجلاس «جی ۷ »‌  تلاش برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا بوده است، اظهار داشت: فرانسه با تدوین یک بسته پیشنهادی به ایران، آمریکا را به آمدن به میز مذاکره و کاستن تنش‌ها مجاب کرد البته پیش از این فرانسه با اعزام مشاور و تماس تلفنی با ریئس جمهور تلاش داشت پیشنهاداتی برای منصرف کردن از ادامه راهبرد ارائه دهد. 

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در هر دو تماس این بود که هیچ یک از پیشنهادات دائمی و تامین‌کننده شروط ایران یعنی لغو تحریم‌ها،فروش نفت و مبادرت بانکی نبود از این‌رو این یک بازی جدید است که فرانسه تلاش دارد تا نقش پلیس خوب را بازی کند. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: متوسل شدن ترامپ به فرانسه و اروپایی‌ها دلیل روشن ناکامی آمریکا در مقابله با ایران است، رییس جمهور آمریکا با ارائه پیشنهادات سعی دارد تا ایران را از دستیابی به حقوق خود در برجام محروم کند.

وی با تأکید بر این‌که دستگاه دیپلماسی کشور باید در برابر این سناریوهای زرد فریب نخورده و آگاه و هوشیار باشند، تصریح کرد: تدابیر و رهنمودهای رهبری را باید وجهه عمل و سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در راستای احقاق حقوق حقه ایران و منافع ملی گام اساسی برداشت. 

آل‌هاشم در ادامه سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به رونمایی از سامانه «باور ۳۷۳»، اظهار داشت: ایران قطب جدید پدافند هوایی در دنیاست؛ در حال حاضر شاهد ظهور قدرتمند ایران در عرصه پدافند هوایی هستیم به طوریکه سامانه «باور ۳۷۳» یکی از آن مصادیق است. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورها و ۵ کشور دارای فناوری ساخت سامانه است، گفت: ویژگی این باور به گفته کارشناسان صنعت دفاعی سلاح ایران در میان پیشرفته‌ترین‌ها در تجهیزات دفاعی است. 

وی یادآور شد: در حال حاضر هیچ هواپیمایی نمی‌تواند بدون اجازه پدافند هوایی وارد فضای استان و کشور شود و هرگونه حرکت‌های دشمن توسط پدافند هوایی کنترل شده و هر هواپیمایی در کریدور هوایی وارد شود، رصد می‌شود.

کد خبر 826788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha