انقلابی کردن جامعه، مهمترین رسالت روحانیون در جامعه است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به نقش روحانیت در جامعه گفت: انقلابی کردن جامعه، مهمترین رسالت روحانیون در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد« آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» در مراسم گردهمایی طلایه داران فرهنگ دینی و تبلیغ استان یزد گفت: ایام محرم را در پیش داریم و یزد ما نیز واقعا حسینیه ایران است و مجالس خوب و ارزشمندی دارد.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: جلسات محرم را بیشتر بایستی مورد استفاده قرار گیرد و بیشتر از روحانیون و اهل منبر و وعاظ استفاده کنند و در هیات ها نیز از جوانان بیشتر دعوت شده تا نسل آینده تربیت شده و این هیات ها را در دست بگیرند.

 

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: وعاظ ما اهل مطالعه و دقت هستند و تنها به حفظیات خود اکتفا نمی کنند و تقاضای ما از آنها، توجه به مطالب روز است

 

وی ادامه داد: امروزه زمان در تحول است و اطلاعات و آگاهی ها و مسائل در حال تغییر است و ما می توانیم از این حوادث و جریانات امروز استفاده کرده و نسبت به مردم و جوان ها بیشتر توجه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: الان فضای مجازی و مسائل دیگر فضاهای خانه ها و جلسات ما را آلوده می کنند و آسیب جدی به خانواده ها می زنند و خیلی از چیزها را با دروغ به مردم القا می کنند.

 

آیت الله ناصری یزد گفت: ما باید قدرت باور کردن و فکر کردن در مسائل را به جوانان بفهمانید و مسائل واقعی را مطرح کرده و روحیه انقلابی را در مردم ایجاد کنید.

 

وی بیان کرد: روحیه انقلابی امری اساسی در جامعه امروز است زیرا از این طریق مردم در مقابل دشمنان ایستادگی پیدا می کنند و با ولایتمداری در مسیر انقلاب قرار می گیرد.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز محبت ها در درون کانون خانواده کم شده و با حضور حیوانات در خانواده ها به نحوی جدایی را در بین اعضای خانواده ترویج کرده است.

 

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: خانواده زمانی انقلابی است که بتواند فرمان های الهی را در خانواده پیاده کند.

 

وی ادامه داد: ایستادگی و مقاومت و امیدواری را در خانواده ها باید ترویج دهیم زیرا دشمن سعی دارد این ها را در کانون خانواده ها کمرنگ کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به نقش روحانیت در جامعه بیان کرد: گفتار و کردار ما می تواند ارتباط مستقیم با جامعه داشته باشد و الگویی برای جامعه باشد.

 

آیت الله ناصری یزد گفت: عشق به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) از برکت حضور علما و بزرگان بوده است که امروز نیز باید این روش و منش را ادامه دهیم.

 

وی بیان کرد: در حرکت پیرغلامان حسینی شاهد حضور پرشور مردم در خرج و مخارج آن بوده ایم و مردم اجازه ندادند که یک ریال از بودجه دولتی استفاده کنیم و تمامی مخارج آن را تامین کرده اند.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما باید مردم را انقلابی کنیم زیرا از این طریق می توانیم جامعه را تقویت کرده و در مقابل دشمنان بیایستیم.

 

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: ما باید رضایت خدا را برای همه چیز خود در نظر بگیریم.

 

 

کد خبر 826513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha