جامعه بدون امر به معروف و نهی از منکر جامعه‌ای مرده است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) گفت: جامعه بدون امر به معروف و نهی از منکر جامعه‌ای مرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری یزدی» امروز در خطبه های نماز جمعه یزد گفت: جامعه بدون امر به معروف و نهی از منکر را جامعه‌ای مرده است و امروز دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال ترویج منکرات و فساد در جامعه ماست و همه ما وظیفه داریم که در برابر منکرات بایستیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه هیچ یک از ما نباید از کنار گناه بی‌مسئولیت رد شویم تصریح کرد: در احادیث و روایات داریم که اگر چشمی گناهی را دید ولی صاحب آن چشم اقدام به نهی از منکر نکرد آن فرد هم گناه کرده است.

وی ضمن گرامیداشت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین ) ع) و یاران ایشان افزود: فلسفه قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و امروز همگان باید در جامعه اسلامی برای تحقق این فرایض تلاش کنند.

وی بر رعایت حرمت و شأن اهل‌بیت (ع) در عزاداری‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: یزد الگویی در برگزاری عزاداری‌های اصیل است و نباید اجازه دهیم اقدام ناشایستی یا محتوا و برنامه نامناسبی این اصالت را خدشه‌دار کند.

آیت الله ناصری  یزدی با اشاره به اینکه روز گذشته از سوی دولتمردان بحث گام سوم کاهش تعهدات برجام از سوی ایران مطرح شد، اظهار داشت: حق مسلم و طبیعی ایران است که در مقابل بد عهدی طرف‌های مذاکره، یک طرفه به انجام تعهدات تن در ندهد.

وی افزود: اگر توافقی صورت گرفته و مذاکره‌ای انجام شده، دو طرفه بوده و هر دو طرف باید به تعهدات خود عمل کنند نه اینکه انتظار داشته باشند ایران یک طرفه به تعهداتش پای‌بند باشد.

امام جمعه یزد، گام سوم کاهش تعهدات برجام توسط ایران را اقدامی درست و شجاعانه توسط مسئولان و دولتمردان دانست و بیان کرد: پیشرفت کشور ما نباید قربانی بدعهدی دیگران شود.

ناصری خاطرنشان کرد: اگر مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم، خواهیم دید که آمریکا و اروپا به هیچکدام از برنامه‌ها و قول‌های خود در قبال ایران پای‌بند نبوده‌اند و اکنون نیز قرار نیست به تعهدات خود پای‌بند باشند و تنها به دنبال فرصت سوزی هستند.

وی ادامه داد: به جای دل بستن به غرب و اروپا باید به توان و ظرفیت‌های داخلی و بهره‌گیری از همراهی مردم و جوانان مؤمن و انقلابی همراه با ایستادگی در مقابل کفر جهانی تکیه کرد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: ایران اسلامی با استفاده از جوانان فداکار و دانش‌بومی به حدی رسیده که قادر به ساخت موشک است و به طور قطع در سایر نیازها می‌تواند به خودکفایی برسد.

 

کد خبر 829551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha