دولت همچنان روند توسعه اقتصادی را دنبال می‌کند

پورمحمدی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را امیدواری مردم نسبت به نظام دانست و گفت: دولت همچنان روند توسعه اقتصادی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز(نهم شهریور) در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی، هفته دولت را بهانه‌ای برای بیان عملکرد دولت دانست و اظهار داشت: بازبینی عملکرد دولت تدبیر و امید می تواند در سه مقطع زمانی روی کارآمدن دولت تا دی ماه سال ۹۶، دی‌ماه تا تحریم‌ها و ادامه سال‌ها باشد. 

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: وقتی تحریم‌ها از سوی آمریکا اعمال می‌شد، ایران در ذیل فصل هفتم سازمان ملل قرار گرفته بود و یک اجماع جهانی علیه ایران شروع شد، در سال ۹۲ رشد اقتصادی منفی ۶ درصد و تورم بالای ۴۰ درصد و بی‌ثباتی اقتصادی در داخل کشور طوری شکل گرفته بود. 

وب ادامه داد: دولت تدبیر و امید در این ۵۵ ماه طولانی‌ترین مذاکرات را با ۵+۱ داشت که منجر به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها شد. یکی از آثار برجام این است که ایران تنها کشوری در دنیاست که در ذیل منشور فصل هفتم سازمان ملل قرار گرفت ولی خود را از آن رهانید.

پورمحمدی با بیان این‌که در حال حاضر امن‌ترین کشور در خاورمیانه و منطقه هستیم، افزود: برجام منجر شد تا تحریم فروش هواپیما برداشته شود و مسیر افزایش رشد ارتقاء یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش جهانی قیمت نفت؛ ایران تنها کشوری بود که رشد اقتصاد منفی ۶ را به مثبت ۴ درصد رسانده است. البته این صحبت‌ها برای تعریف و تمجید و بدون ایراد بودن دولت نیست؛ بلکه دولت فعلی کم و کاستی‌هایی دارد که باید برطرف شود.

وی در ادامه یادآور شد: دولت بعد از سال ۹۲، تولید پارس جنوبی را به دو برابر رساند و صادرات محصولات پتروشیمی نیز رشد قابل توجهی کرد. زمانی که جزو واردکننده‌های نفت و گاز  بودیم، الان ۱۳ میلیون لیتر صادرات را داریم. 

پورمحمدی یادآور شد: دستاوردهای دولت به اندازه‌ای چشمگیر بود که دشمنان کشور در خارج، از قدرت گرفتن ایران و رشد توسعه آن به هراس افتادند و دشمن نیز خواسته و نخواسته و منافع خود را در نظر گرفت و با روی کارآمدن ترامپ فشارهای مستقیم علیه ایران مشاهده شد. 

وی با اشاره به اینکه دولت دوازدهم بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های ظالمانه اقتصادی را سپری کرد که حتی آقای ظریف از آن به عنوان تروریسم اقتصادی یاد می‌کند، تصریح کرد: البته با وجود خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها یک شوک‌های اقتصادی با مدیریت اقتصادی وارد و کنترل شد به طوریکه کنترل بازار ارز منجر به ایجاد سیر نزولی شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی به دیپلماسی فعال دولت اشاره کرد و در این باره گفت: برای اولین بار اجماع سیاسی جهانی علیه ایالت متحده ایجاد شد به طوریکه هم پیمانان همیشگی در دفاع از حقانیت ایران موضع‌گیری کردند. 

وی با تاکید بر این‌که دولت همچنان روند توسعه اقتصادی را دنبال می‌کند، گفت: در سفر رئیس جمهور به استان ۵۲۰ پروژه مورد افتتاح قرار گرفت و به مناسبت هفته دولت ۷۸۰ پروژه مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفته است. 

پورمحمدی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را امیدواری مردم نسبت به نظام دانست و افزود: شاید تعداد افراد متخلف در اداره‌‌ها کم است ولی وجود دارد، زمان جنگ تعارف برنمی‌تابد و اگر معاونی یا زیرمجموعه‌ای کار نکند، وبال آن گردن من است و عذرش را بخواهید.

استاندار گفت: ما با هیچ کسی عقد و اُخوت نبستیم،بنده به آقای نوبخت هم گفته‌ام که اگر پروژه قطار تبریز به میانه تا دو ماه دیگر مورد بهره‌برداری قرار نگیرد، علیه همه شما اعلام جرم خواهم کرد. 

کد خبر 827074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha