محرم فرصتی برای تزکیه نفس است

حجت الاسلام نظری با تاکید بر لزوم ورود هنر برای معرفی قیام عاشورا در جامعه گفت: پرداختن رشته های مختلف هنری به موضوع محرم و قیام اباعبدالله ضمن ارتقای جایگاه هنر، موجب نهادینه شدن فرهنگ عاشورا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «مجتبی نظری» امروز در نخستین جلسه روضه‌ طوبی با بیان اینکه محرم بهترین فرصت برای تزکیه نفس است، اظهار داشت: مرحوم آیت الله میرزا جوادآقا ملکی تبریزی در کتاب المراقبات آورده اند، تغییر حالات درونی و بیرونی در طول ماه محرم بر مومنین واجب است.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز تاکید کرد: بر مؤمنان توصیه شده در این ایام از برخی لذت ها مانند خوردن و آشامیدن و خوابیدن و سخن گفتن بیش از اندازه پرهیز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عاشورا را رمز تداوم حیات مسلمانان  دانست و گفت: محرم حد فاصل حق و باطل و نمود قرآن راستین در برابر قرآن دروغین است.

حجت الاسلام نظری مهمترین نمود قیام عاشورا را درک حیات دنیوی و اخروی برای مسلمانان دانست و گفت: کسی که مفهوم حیات را درک کرده حتی به گیاه و حیوان آسیب نمی رساند، چه برسد که به انسان آسیب رساند.

گفتنی است، در این نشست «محمد طاهری خسروشاهی»، نویسنده و پژوهشگر مرکز سه علامه دانشگاه تبریز، با معرفی کتاب نفس المهموم نوشته مرحوم شیخ عباس قمی، نگاهی پژوهشی به مقاتل تاریخی موجود در خصوص نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) داشت.

همچنین لیلا حسین‌نیا، شاعر برجسته آذربایجان به قرائت اشعاری در خصوص ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.

کد خبر 827996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha