کتاب، تنها دارویی که ثابت شده برای رفع استرس کاربرد دارد

کاظمینی با اشاره به اهمیت کتاب گفت: کتاب، تنها دارویی است که ثابت شده برای رفع استرس کاربرد دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی اکبر کاظمینی» در مراسم افتتاحیه کتابخانه خود در یزد گفت: اولین سوره  و آیه ای که از طرف خداوند بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد، آیه و سوره « اقرا» بود و  نخستین دستور خداوند به پیامبر نیز در زمینه خواندن بود که این نشان دهنده توجه و تاکید خداوند متعال بر امر خواندن را نشان می‌دهد.

خیر کتابخانه ساز استان یزد ادامه داد: یکی از افتخارات انبیا، کتاب های آنها است که حضرت موسی با تورات و پیامبر اکرم (ص) با قرآن شناخته می‌شود که این امر نیز نشان دهنده اهمیت کتاب و خواندن است.

وی بیان کرد: کتاب دریا و بحر عمیقی است که با هر بار مطالعه ممکن است که کتابهای جدیدی تالیف شود زیرا افراد را به اندیشه وا می‌دارد.

کاظمینی ادامه داد: کتاب، تنها دارویی که ثابت شده برای رفع استرس، ناراحتی‌های روانی کاربردی است.

کاظمینی بیان کرد:محیط کتابخانه، محیطی پاک، منزه است که همه اقشار مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند و مختص قشر خاصی نیست.

میرزا محمد فرزند علی اکبر کاظمینی نیز در این نشست گفت: پدرم تا سن 20 سالگی این بستر برایشان فراهم بوده که با آیت الله شیخ غلامرضا فقیه یزدی همنشین باشند و پس از آن نیز معتمد بازار بودند و در آن زمان نیز در « یزد امروز» مقالات متعددی منتشر کرده اند.

وی گفت: این زمین 5 هزار متر مربع با عنوان مرکز آفرینش‌های ادبی ریحانه الرسول بوده است که اولین بخش آن کتابخانه عمومی‌است که افتتاح شد.

کاظمینی ادامه داد: در این محل اصلا کتابخانه ای وجود نداشته است و به عنوان نیازی در محله بوده است.

 

کد خبر 828314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha