استاندارد زیربنای توسعه اقتصادی است

پيروز بخت، از تدرين قانون جديد ارتقاي نظام استاندارد خبر دادوگفت: استارد زير بناي تقويت توليد و توسعه اقتصادي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان در خرم آباد، نیره پیروزبخت، امروز(١٣شهريور) در جلسه شورای استاندارد لرستان در خرم آباد، افزود :  استاندارد زیرساخت و زیربنای توسعه اقتصادی هر کشوری است و اگر این امر رعایت شود بسیاری از مشکلات پیش نخواهد آمد.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با اشاره به رویکردهای جدید سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: از زمان تصویب قانون جدید استاندارد فعالیت‌های مناسبی در دستور کار قرار گرفته و رویکرد نوین استانداردسازی در کشور در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت.
 
وي اظهار داشت: قانون جدید بر پای تقویت، ارتقا و توسعه نظام استاندارد است و تحقق این امر به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است‌.
 

سهم پايين ايران از چرخه خلال


بخت با بيان اينكه به دنبال افزايش سهم ايران در چرخه حلال هستيم، افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار چرخه حلال در سال ۲۰۱۷ اعلام شد که ۷۰۰میلیارد دلار آن مربوط به صنایع غذایی است و سهم اين از اين چرخه كم است است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون تنها مرجع صدور مجوز حلال سازمان استاندارد است، اذعان داشت: اگر تنها یک صدم این چرخه متعلق به ایران بود وابستگی به نفت کاهش پیدا می کرد.

رییس سازمان استاندارد بیان کرد: وظیفه داریم در پشت صحنه مراقب ایمنی و سلامت مردم باشیم و همواره اعلام می کنیم استاندارد، زیرساخت و زیربنا توسعه اقتصادی هر کشور است.

پیروزبخت اضافه کرد: اگر استانداردهای لازم رعایت شود بسیاری از مشکلات و حوادث بحرانی کاهش می یابد.

کد خبر 829076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha