لالایی عاشقانه مادران همدانی برای علی‌اصغر رباب/ اینجا ارادت موج می‌زند

مادران همدانی در همایش شیر خوارگان حسینی که به مناسبت شهادت کوچکترین سرباز کربلا برگزار شد با حضرت رباب همنوایی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان: همه ساله با نخستین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان همدان برگزار می شود.

امسال هم این برنامه معنوی به یاد شیرخواره کربلا در همدان برگزارشد در این مجالس مادران با نوزادان سبزپوش و مزین به سربند«علی‌اصغر» شرکت داشتند و به یاد مظلومیت طفل شیرخواره اباعبدالله‌الحسین(ع) اشک ماتم ریختند.

بچه‌های کوچک با دست‌ها و قلب‌های کوچک همه آمدند، آری کودکانی که جزو معصومیت نقشی بر صورت‌های لطیف‌شان نبسته است می‌آیند تا مادر داغدار علی اصغر(ع) را دلداری دهند.

برخی از مادران شفای کودکان خود را از دستان کوچک باب الحوائج می خواستند و یکی یکی صفل خود را به بر روی دست مداحان می دادند و از عمق وجود سلامتی و شفا کودکان را از صفل 6 ماهه کربلا خواستند.

گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر(ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورده، لحظاتی که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

در همایش شیرخوارگان حسینی تنها مادران و کودکان شیرخوار، مهمان خیمه امام حسین (ع) نبودند، بسیاری از حاجت مندان نیز به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه و الطاف الهی شوند.

همچنین گهواره نمادین حضرت علی اصغر (ع)توسط تعدادی از مادران در جمعیت به حرکت در آمده شد که حال وهوایی خاص به این آئین بخشید.

در این مراسم عهد نامه و نذر نامه ای نیز قرایت شد که مادران به همراه نوزادان خود با حضرت ولی عصر (عج) میثاق بستند که فرزندانشان در راه دین و اسلام تربیت کنند و اعلام کردند: یا صاحب الزمان فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین، مولای من سربازانت را نظاره گر باش که همه این سربازان فدای قدوم تو هستند.

در این همایش مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز با ذکر گوشه‌هایی از مصائب شهدای کربلا به‌ویژه شهید شش‌ماهه حضرت علی‌اصغر(ع) به این مراسم جلوه‌ای دیگر بخشیدند.

مادری می‌گفت: امروزه کمترین کاری که مادران برای شناساندن شیعه و مظلومیت آن می‌توانند به عنوان الگوی یک زن مسلمان شرقی در سراسر جهان انجام دهند حضور در همین تجمع است این در حالی است که دشمنی با شیعیان همچنان ادامه دارد واز نظر مستکبران جهان گسترش فرهنگ شیعه برای دنیای امروز بسیار خطرناک است و ما با چنین تجمعاتی می‌توانیم قلوب بشریت که بویی از انسانیت برده‌اند را بیدار کرده و آنان را از اصل و فلسفه شیعه آگاه کنیم.

وی بیان کرد: پیام مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) توسط حضرت رباب ۱۴۰۰ سال پیش همچون پرنده‌ای پرواز کرده و در قلب ایرانیان فرود آمده است.

مادر سجاد طفل شیرخواره در همایش نیز گفت: ما مادران با همراهی در این همایش با نیروی مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) که نه زبان داشت حرفی بزند و تشنه و بی‌دفاع بود مظلومیت سیدالشهدا را به جهانیان نشان دادیم.

وی افزود: امروز که هزاران کودک شیرخوار و خردسال در اثر جنایات سران استکبار کشته می‌شوند و در اثر این همه ظلمی که در سراسر جهان چه در فلسطین، سوریه، یمن، عراق و دیگر جاها صورت می‌گیرد بشریت باید به خود آیند و این همه ظلم را محکوم کنند.

حضرت علی‌اصغر(ع) فرزند شیرخوار امام حسین(ع) است که در واقعه کربلا در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری با تیر حرمله ابن کاهل به شهادت رسید؛ شیعیان او را «باب‌الحوائج» می‌دانند.

گزارش: سمیرا قادری

کد خبر 829438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha