تأمین پنج هزار مسکن برای زلزله‌زدگان کرمانشاه

تابش از ایجاد و تأمین پنج هزار مسکن برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «دکتر محمدرضا تابش» در گفت‌وگویی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان به برگزاری جلسه اخیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: رئیس جدید کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با حضور در این کمیسیون به تشریح عملکرد و برنامه‌های این نهاد پرداخت.

نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون برنامه توسعه ششم ایجاد سالانه یک‌صد هزار شغل برای کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: دولت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی برای این امر را در نظر گرفته است که به گفته سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد توانسته‌اند فراتر از این تعهدات در طی دو سال گذشته اقدام کنند.

وی افزود: سکان‌دار کمیته امداد مرحوم حضرت امام خمینی (ره) در این نشست تأکید کرد که برای سال جاری در مجموع ۶ هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی 170 هزار نفر توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته‌شده که امیدواری به تحقق آن وجود دارد.

وی درباره سایر موارد مطرح‌شده در این نشست، اذعان کرد: برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه پنج هزار مسکن ایجادشده است. در چهار استان سیل‌زده خراسان شمالی، گلستان، لرستان و خوزستان نیز کلیه واحدهای تعمیری تا پایان شهریورماه و احداثی‌ها تا پایان امسال توسط این نهاد تحویل داده خواهد شد.

تابش در ادامه، ابراز کرد: طبق لایحه بودجه مقررشده است که ۵۰ هزار واحدهای مسکن مهر از طریق کمیته امداد به مددجویان تحویل داده شود که به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ روند آن کند و نیاز به پیگیری خانه ملت دارد.

وی در پایان، ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک انتصاب سید مرتضی بختیاری و تشکر و تقدیر از زحمات مهندس پرویز فتاح، نقطه نظرات و پیشنهادات را پیرامون حوزه مسئولیت کمیته امداد بیان کرده و توانمندسازی افراد تحت پوشش را مقدم بر اقدامات حمایتی دانستند و همچنین ابراز امیدواری کردند تا تلاش‌ها به ریشه‌کن کردن فقر در جامعه بینجامد و تعداد افراد تحت پوشش پایان یابد.

کد خبر 829702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha