اعلام ویژه برنامه های شبکه سهند در تاسوعا و عاشورای حسینی

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه‌هاي مختلفي را برای ايام تاسوعا و عاشورای حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام و ياران باوفایشان تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ویژه برنامه های شهادت در سیمای سهند به تهيه کنندگي فرزاد یحیوی و جمال پورفرج از بعد از ظهر روز یکشنبه به صورت زنده و مستقیم تا سوم شهدای کربلا به روی آنتن می رود.

بنابر این گزارش، در این برنامه ها با دعوت از حجج اسلام حسینی، سرایی، نوین، کاملی فر و نظری ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی قیام امام حسین، علل وقوع حادثه عظیم کربلا در فاصله چند سال بعد از رحلت پیامبر اکرم و تاثیر آن بر جامعه آن زمان و روشن شدن حقیقت حکومت‌های معاصر امام حسین و پس از آن بررسی می شود.

همچنین برقراری ارتباط زنده با شهرستان ها و مراکز استانی، پخش گزارش های مردمی از نقاط مختلف شهر از جمله بازار مظفریه – میدان ساعت و عزاداریهای مردم ولایتمدار تبریز و درنهایت پخش زنده نماز ظهر عاشورا از دیگر بخش های این ویژه برنامه ها می باشد.  

صداي استاني مرکز آذربایجان شرقی هم از صبح روز تاسوعا تا شام غریبان سید و سالار شهیدان و هفتاد و دوتن از یاران گلگون کفنشان با عشق قافله سی مخاطبان خود را همراهی می‌کند. در این برنامه ها سعی می شود با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه، مداحان و ذاکرین اهل بیت اوقاتی پربار و سرشار از معنویت برای شنوندگان رادیو خلق شود.

همچنین پخش گزارش های لحظه به لحظه از عزاداری‌های پرشور مردم در نقاط مختلف شهر، برقراری ارتباط با مراکز استانی و پخش نوحه های آذری و فارسی از مداحان نامی گوشه ای از تلاش‌های همکاران در رادیو تبریز شمرده می شود. در این ویژه برنامه ها سعید علیزاده، علی اصغر پورامان و پریسا امیری تهیه کننده هستند.  

راديو برون مرزي این مرکز هم براي شنونده هاي آذري زبان خارج از کشور در روزهای نهم و دهم محرم برنامه های ساچیلان شعاعلار ، مشکات و پخش گزارش‌های متنوع از عزاداری‌ها و سوگواری های مردم آذربایجان را به روی آنتن می‌برد.

کد خبر 830384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha