مساجد باید به یک پایگاه اجتماعی محله ای در تمام ابعاد تبدیل شوند

حجت الاسلام نجیمی بر لزوم احیا نقش مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد باید به یک پایگاه اجتماعی محله ای در تمام ابعاد تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام علیرضا نجیمی» در نشست با عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بر لزوم فعالیت های مشارکتی بین دستگاهی  تاکید کرد و گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا با سایر دستگاه ها مشارکت داشته باشد و این همراهی در دستگاه های همسو در حوزه فعالیت های این اداره کل پررنگ تر خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اهداف مشترک این اداره کل با سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری افزود: آموزش شهروندی به ویژه در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه می تواند نقطه شروعی برای فعالیت های مشترک باشد.

نجیمی به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد باید به پایگاهی فعال در تمامی حوزه ها تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: دست یاری به سمت نهادهای متولی و همسو دراز می کنیم تا مساجد را به کارکردهای واقعی خود در جامعه برگردانیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه مساجد باید به یک پایگاه اجتماعی محله ای در تمام ابعاد تبدیل شوند افزود: میخ خیمه در هر مسجد امام جماعت آن مسجد است.

وی اظهار داشت: حضور امام جماعتی به روز، مردمی، فعال، اخلاق مدار،متعهد و ... نیاز امروز مساجد جهت رسیدن این پایگاه های انقلاب به کارکرد واقعی خود می باشد.

نجیمی تصریح کرد: شناسایی و آموزش عرصه های جدید تبلیغی به روحانیون و حمایت جهت حضور در این عرصه ها از وظایف اداره کل تبلیغات اسلامی است که در این مسیر حمایت های مردمی می تواند تسهیل کننده مسیر باشد.

در ادامه این دیدار ملازینلی با تیریک انتصاب حجت الاسلام نجیمی به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و تسلیت ماه محرم گفت: نهادهای  مرجعی چون اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و... می توانند ظرفیت ها و پتانسیل های مذهبی، فرهنگی و هنری را در سطح شهر را شناسایی و با همکاری این سازمان حضور فعالانه و موثرتری در سطح شهر داشته باشند.

وی با  اشاره به ظرفیت های مردمی و خیری موجود در هر محل گفت: باید این ظرفیت ها را شناسایی و از آن در جهت غنا بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و مذهبی محله ای بهره برد.

ملا زینلی اظهار داشت: این سازمان آماده همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی استان در برنامه های باقی مانده از سال 98 و برنامه ریزی و مشارکت در برنامه های سال99 می باشد.

وی در پایان به توجه ویژه هر دو نهاد به مناطق حاشیه نشین تاکید کرد و افزود: هم افزایی ومشارکت در فعالیت های مناطق حاشیه نشین می تواند اثرات مثبت بیشتری را برای این مناطق به همراه داشته باشد.

کد خبر 832014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha