هر مسجد روستایی یک کارگاه تولیدی به شمار می رود

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: هر مسجد، خانه و کانون فرهنگی هنری روستایی یک کارگاه تولیدی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «تقی کرمی» امروز(25 شهریور) در مراسم آغاز دوره آموزشی کوتاه مدت کارآفرینی فرهنگی و هنری ویژه فعالان روستا و عشایر منطقه شمال‌غرب کشور اظهار داشت: توجه به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: تجربه نشان داده در هر روستایی؛ روحانی مستقر دغدغه معیشت مردم را در کنار دغدغه مسائل فرهنگی و دینی داشته است، اهالی آن منطقه موفق و در عرصه تولید و خودکفایی دارای توانمندی های بسیاری بوده اند.

وی با تأکید بر این‌که برای اصلاح امور نیازمند اصلاح تفکر خود هستیم، خاطرنشان کرد: نقطه ضعف ما در تولید نیست، ما همواره در شیوه های عرضه با مشکلاتی مواجه بوده ایم، باید با شناخت دقیق از بازارهای هدف و ذائقه مخاطبان، نسبت به تولید در عرصه های فرهنگی و هنری گام برداریم.

کرمی با بیان این‌که هر مسجد، خانه و کانون فرهنگی هنری روستایی یک کارگاه تولیدی به شمار می رود، افزود: به دنبال راه اندازی کسب و کار نوین در روستاها و فعال شدن استارتاپ های روستایی و عشایری هستیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: کسب و کارهای روستایی و نرم افزارهای مختلف موبایلی که بتوانند در عرضه و فروش محصولات تولیدی روستائیان، نفوذ گسترده داشته و موفق باشند، مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.

گفتنی است، دوره آموزشی کوتاه مدت کارآفرینی فرهنگی و هنری ویژه فعالان روستا و عشایر منطقه شمال‌غرب کشور به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در تبریز برگزار شد.

همچنین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مؤسسه طنین ندای وحی و مؤسسه کارآفرینی پژوهشگران پویا در برگزاری این دوره آموزشی یک روزه مشارکت داشتند.

کد خبر 832320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha