تاکنون ۱۷۰ پروژه بزرگ و کوچک در عتبات عالیات اجرا شده است

حق بیگی با بیان این‌که از حدود ۱۴ سال پیش موضوع بازسازی عتبات عالیات در ایران وجود دارد، گفت: تاکنون ۱۷۰ پروژه بزرگ و کوچک اجرا و به پایان رسیده است.

«علی حق‌بیگی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: در طول ادوار مختلف تاریخی بازسازی و معماری‌های زیبایی برگرفته از هنر جهان اسلام انجام گرفت که نیاز به بررسی تاریخی دارد، به طوریکه در این بارگاه‌ها تاریخچه و عشق به اهل‌بیت(ع) دیده می‌شود. 

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: هر زمان و هر دوره‌ای که شیعیان به قدرت رسیده و حکومت شیعه و متمایل به اهل بیت(ع) حاکم شده‌اند، بارگاه امامان آباد شده و زیارت رونق یافته است؛ اما برعکس هر وقت حاکمان جور بر سر حکومت آمده‌اند، بارگاه‌ها بدون رونق مانده‌اند. 

وی با بیان این‌که از حدود ۱۴ سال پیش موضوع بازسازی عتبات عالیات در ایران وجود دارد، گفت: تاکنون ۱۷۰ پروژه بزرگ و کوچک اجرا و به پایان رسیده است که این خدمات از سوی کمک شیعیان و دوست‌داران اهل بیت در شهرهای مختلف عراق، بود.  

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که پروژه‌هایی از قبیل عمران و آبادی انجام گرفته است که دو ثمره داشته است، افزود: تکریم اهل بیت(ع) و نشان دادن عظمت بارگاه‌ها در کل دنیا و احترام زوار و گردهمایی مسلمانان و زیارت اهل بیت(ع) دو ثمره از اهداف بارسازی عتبات عالیات می‌باشد. 

حق‌بیگی متذکر شد: ستاد بازسازی برای جهت‌دهی به بازسازی تشکیل شده و طرح‌های مختلف در عمران و آبادی، مرمت و ساخت تأسیساتی انجام داده است.  

وی ادامه داد: پروژه صحن حضرت فاطمه(س) در جوار حرم علی ابن ابی‌طالب(ع) و با مساحت بیش از ۲۲۰ هزار متر مربع در حال انجام است و بهترین مکان مقدس برای زیارت می‌باشد که با کمک مردم ایران و سایر مردم جهان و تلاش مهندسان و کارگران ولایی انجام گرفته است. 

حق‌بیگی گفت: صحن بنی‌هاشم با نام مقدس حضرت زینب(س) در مساحتی بیش از ۱۶۰ هزار متر مربع در جوار حرم امام حسین(ع) در حال انجام است. 

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: پروژه توسعه حرم حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و ائمه اطهاری که بارگاه‌شان در سامرا مورد حمله تکفیری‌ها قرار گرفت،جزو پروژه‌های عتبات عالیات می‌باشد. 

وی با تاکید بر اینکه بارسازی عتبات عالیات فرصت طلایی و تاریخی است، گفت: برخی‌ فکر می‌کنند که بازسازی از سوی اعتبارات دولتی انجام می‌گیرد؛ در حالیکه اینگونه نیست؛ حتی ریالی از پول صندوق‌ها برای کمک به بازسازی عتبات عالیات در جای دیگر هزینه نمی‌شود. 

حق‌بیگی با بیان این‌که ستاد بازسازی عتبات عالیات برای اتمام پروژه‌ها نیاز به کمک مردمی دارد. تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات امسالبرای اربعین ۲۴ موکب را سازماندهی کرده و آماده برای رسیدگی به زوار است. 

کد خبر 832633

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha