دشمنان به دنبال دور کردن جوانان از مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) هستند

حجت‌الاسلام انگیسه با اشاره به اینکه هیئات باید محلی برای تربیت کادر اردوگاه امام زمان باشند، تأکید کرد: دشمنان به دنبال دور کردن جوانان از محافل و مجالس عزاداری حضرت امام حسین (علیه‌السلام) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله انگیسه» در مراسم عزاداری و سوگواری ماه محرم‌الحرام که با حضور جمع کثیری از دلدادگان به ساحت ائمه اطهار (ع) در محل مجمع عاشقان بقیع شهرستان اردکان برگزار شد، فرارسیدن ایام شهادت جان‌سوز سومین اختر تابناک آسمان پرفروغ امامت و ولایت ویاران باوفایش در ماه پیروزی خون بر شمشیر را تسلیت و تعزیت گفت.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا والامقام انقلاب شکوهمند اسلامی، مرحوم حضرت امام خمینی (ره)، شهدای معزز هشت سال دفاع مقدس، شهدای گمنام حافظ حریم امنیت و شهدای گران‌قدر مدافع حرم حضرت زینب کبری (س)؛ استان یزد و به ویژه شهرستان اردکان را دیاری شهید و عالِم پرور خواند و برای مرحوم حضرت آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی (ره)، روحانی فاضل و شاخص این خطه طلب مغفرت کرد.

فعال باتجربه فرهنگی بابیان اینکه بسیاری از عزاداران حاضر در محافل پرفیض سوگواری حضرت اباعبدالله؛ خود را نوکر و خادم آستان شریف امام حسین (ع) می‌دانند، گفت: ملاک و معیار ارزشیابی صداقت در این نوع از ابراز ارادت، میزان هزینه‌ای است که فرد حاضر است در قبال نوکری این امام همام پرداخت کند. البته این هزینه و پرداخت صرفاً شامل موارد مادی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاخص نوکری سیدالشهدا (ع)؛ اهل‌بیت (ع) و شهدا پرافتخار هستند، اذعان کرد: روضه سید و سالار شهیدان باید مقام مودت و تحولات شگرفی در وجود فرد ایجاد کند همان‌گونه که شهدا نیز در مکتب روح‌بخش حسینی صاحب مقام شدند. تغییر و تحول ایجادشده از مجلس عزاداری حضرت امام حسین (ع) نباید صرفاً در فضای هیئت محدود شود بلکه باید در عمل و سایر عرصه‌های زندگی انسان مسلمان تجلی یابد.

کارشناس مذهبی بابیان خاطراتی از حالات عرفانی و معنوی شهدا دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: قلب و دل انسان، خانه خداوند متعال است و محبت سومین امام همام پس از دل باید در میدان عمل ظاهر شود. به تعبیر حضرت امام جعفر صادق (ع)، یکی از ویژگی‌ها و خصایص شیعیان این است که اگر سه بار نام امام حسین (ع) ذکر شد، اشک فرد نیز جاری شود.

راوی موسسه تفحص سیره شهدای استان قم ضمن اشاره به اینکه انسان مسلمان مؤمن باید برای زندگی خود به ویژه خدمت مخلصانه در ساحت امام حسین (ع) برنامه‌ریزی داشته باشد، اضافه کرد: اردوگاه باطل، جبهه استکبار و دشمنان به ویژه صهیونیست‌ها با هزینه‌های گزاف درصدد هستند که جوانان را از مجالس آگاه بخش حضرت سیدالشهدا (ع) دور کنند که بحمدلله موفق نبوده‌اند.

وی بابیان اینکه میزان حضور مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) باید بیش از پیش افزایش یابد تا مقدمات ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم شود، گفت: طبق آمار و ارقام منتشرشده در ماه مبارک رمضان و محرم میزان جرائم در سطح جامعه کاهش می‌یابد که باید این امر به سایر ایام سال نیز تسری پیدا کند به عبارتی اگر عشق به حضرت امام حسین (علیه‌السلام) در عرصه‌های گوناگون زندگی ما تجلی یافت، بسیاری از نابهنجاری‌ها کاهش‌یافته و از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام انگیسه با اشاره به اینکه در عصر جدال حق و باطل؛ روضه حضرت سیدالشهدا (ع) و مجالس و محافل عزاداری سومین امام همام باید نقطه تحول و عامل نزدیکی به اردوگاه حق باشد، یادآور شد: حضرت امام حسین (علیه‌السلام) تکلیف زمانه خود برای زنده نگه‌داشتن اسلام یعنی امر به معروف و نهی از منکر را به درستی شناخت و به آن عمل کرد به همین علت زیارت مضجع شریف امام حسین از جایگاه والایی برخوردار است.

وی در پایان ضمن بیان اینکه علاوه بر توجه به احادیث و روایات ارزشمند ائمه اطهار (ع) باید از ادعیه‌های معصومین که شامل گفت و گوی آنان با درگاه الهی است استفاده کرد، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی باید محلی برای پرورش و تربیت کادر اردوگاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) باشند که تحقق این هدف مهم منوط به شناخت و عمل به منش و مرام ائمه اطهار به ویژه حضرت امام حسین (ع) است.

کد خبر 833192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha