ما پیروزیم به عنوان شعار هفته دفاع مقدس انتخاب‌شده است/ کمک‌های همه‌جانبه کشورهای جهان علیه ایران در جنگ

بهشتی با تشریح آمار و ارقام کمک‌های کشورهای جهان به حزب بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی، تأکید کرد: «ما پیروزیم» شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «مرتضی بهشتی» در نشست خبری و مطبوعاتی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان میبد با جمعی از اصحاب رسانه، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد؛ فرارسیدن این هفته که نماد حماسه‌آفرینی‌های قهرمانانه ملت بزرگ ایران است را تبریک و تهنیت گفت و بر لزوم گرامیداشت مناسب هفته دفاع مقدس در سطح جامعه به ویژه رسانه‌ها تأکید کرد.

وی بابیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد فراجناحی است، گفت: همانند سنوات اخیر؛ یک شعار اصلی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس مطرح‌شده است و امسال نیز «ما پیروزیم» به عنوان شعار محوری این هفته انتخاب‌شده است. برای روزهای نیمه اول هفته دفاع مقدس عناوین قدرت، اقتدار نیروهای مسلح، دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان، سربازان، رونق تولید ملی، حمایت مردمی و خودباوری، بصیرت و دشمن شناسی انتخاب‌شده است.

معاون امور فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان میبد با اشاره به اینکه ولایت مداری، دفاع همه‌جانبه، شهیدان، جانبازان، آزادگان، فجر آفرینان، معنویت، وحدت ملی، خانواده، ورزش همگانی، رزمندگان، حماسه‌آفرینان، جهادگران، فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان؛ عناوین انتخاب‌شده برای سایر ایام هفته دفاع مقدس است، اظهار داشت: تا هفتم مهرماه در روزهای هفته دفاع مقدس، برنامه‌هایی متناسب با عنوان آن‌ها برگزار خواهد شد.

وی به آماری قابل تأمل و کمتر گفته‌شده از پشتیبانی کشورهای مختلف سراسر جهان در دوران پرافتخار جنگ هشت‌ساله از رژیم بعث عراق اشاره و تصریح کرد: سودان با اعزام چند صد سرباز ارتش به جبهه‌های جنگ علیه ایران، فرانسه با اعطاء بمب اتم به عراق به عنوان هدیه، آلمان با ساخت بزرگ‌ترین کارخانه ساخت سلاح شیمیایی در عراق، شوروری به عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نیازهای تسلیحاتی متجاوزان؛ حامی حکومت عراق در جنگ بودند.

این مقام مسئول بابیان اینکه کشورهایی ازجمله آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین متحد عراق علیه ایران، سوئیس با آغاز پروژه کاربرد اورانیوم در عراق، ایتالیا با ارسال میلیون‌ها مین ضد نفر و کویت با اعطاء وام بلاعوض 15 میلیارد دلاری به عراق به صورت جدی پشتیبان حزب بعث علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، افزود: عربستان سعودی با قرار دادن اطلاعات محرمانه ایران به عراق، مصر با اعطاء رایگان 3/5 میلیارد دلار موشک و تسلیحات به عراق، کشورهای ژاپن، سوئد، آرژانتین، شیلی و سازمان ملل متحد به روش‌های مختلف در دوران هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران فعالیت کردند.

بهشتی با اشاره به امضاء قرارداد 10 ساله بین حزب بعث عراق و کشور برزیل، کمک‌های تسلیحاتی قابل‌توجه اسپانیا و انعقاد قرارداد بلژیک با حزب بعث در جهت بهره‌برداری و ساخت پایگاه نظامی در کشور عراق به قیمت در حدود 830 میلیون دلار، خاطرنشان کرد: انتشار این آمار و ارقام‌ها؛ علت اعطاء عنوان جنگ تحمیلی به این جنگ هشت‌ساله را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در پایان به ضرورت و اهمیت همکاری کلیه نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها برای برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های هفته دفاع مقدس؛ برنامه شب‌های هفته دفاع مقدس در مساجد فعال سطح شهرستان میبد که همراه با استقبال از پرچم مطهر گنبد نورانی حضرت امام حسین (علیه‌السلام) است را ازجمله مراسم‌های شاخص و برجسته در طی این هفته دانست.

کد خبر 835096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha