دریافت ۲۲۷ اثر در دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه های استان یزد

فیضی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فصلی رسانه های استان یزد گفت: تعداد ۲۲۷ اثر در دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه های استان یزد دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « فرزاد فیضی» در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره فصلی رسانه ها استان یزد گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره فصلی ویژه رسانه های استان به صورت داخلی برگزار شده که تمامی رسانه های استان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان یزد خاطرنشان کرد: ما در این جشنواره سعی کردیم رسانه ها بتوانند در این جشنواره تولید محتوا داشته باشند و بر اساس نیاز استان مطالب خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: مباحث این دوره از جشنواره بر اساس نیاز استان بود که رونق، نماز به عنوان بخش های ویژه بودند و در جایزه ویژه نیز اخلاق رسانه بر اساس اهمیت این بخش در بین جامعه رسانه ای انتخاب شده بود.

فیضی بیان کرد: فراخوان ما تا پایان شهریورماه بود که تاکنون 227 اثر به دبیرخانه جشنواره از طریق سامانه جشنواره ها دریافت شده است که 213 اثر آن تایید شده و به بخش نهایی راه پیدا کرده است.

وی گفت: ما در بخش اصلی 154 اثر پذیرفته شده است که شامل 165 گزارش 36 مقاله، 32 مصاحبه و 21 عکس بوده است.

فیضی بیان کرد: تعداد 55 شرکت کننده در این جشنواره شرکت کردند که 36 شرکت کننده در بخش گزراش، 24 نفر در مقاله و یادداشت، 21 نفر مصاحبه و 8 نفر در عکس شرکت کردند.

وی گفت: در بخش جایزه ویژه نماز نیز 12 اثر توسط 8 نفر و رونق تولید نیز 28 اثر از 20 شرکت کننده، شرکت داده شده است.

رئیس خانه مطبوعات استان یزد بیان کرد: در جایزه فصل نیز 19 اثر توسط 17 شرکت کننده به دبیرخانه ارسال شده است.

فیضی خاطرنشان کرد: جنب این جشنواره کارگاه طنز نویسی و تقدیر از طنز نویسان را داریم و همچنین در این راستا نیز بزرگداشت زرویی نصرآباد را داریم.

وی گفت: ما سعی کرده ایم از داوران استانی استفاده کنیم اما با توجه به این که رقابت در این جشنواره فشرده است در حال بررسی استفاده از داوران ترکیبی ملی و استانی هستیم که تا پایان هفته داوران مشخص می شوند.

رئیس خانه مطبوعات استان یزد همچنین با اشاره به عملکرد خانه مطبوعات استان یزد بیان کرد: با مساعدت و همکاری استاندار یزد، هدیه خبرنگاران به حساب خانه مطبوعات واریز شد و بر اساس طبقه بندی رسانه ها تقسیم شد.

فیضی ادامه داد: ما در استان فرایند خبرنگار تخصصی را دنبال می کنیم و سعی داریم در حوزه های مختلف با کمک ارگان های مرتبط خبرنگاران را آموزش دهیم تا محتوا را با کیفیت تر کنیم.

وی گفت: در شش ماهه دوم سال در کنار  بحث های رفاهی و خدماتی، مباحث آموزشی را دنبال کرده ایم و در این راستا نیز طبق اساسنامه شعب خانه مطبوعات میبد، اردکان، بافق و تفت را دنبال می کنیم.

رئیس خانه مطبوعات استان یزد بیان کرد: در حال حاضر 131 نفر عضو اصلی و 12 نفر عضو افتخاری دارد که 45 نفر از آنها بانوان هستند.

فیضی ادامه داد: در مباحث حمایتی تسهیل فرآیند پرداخت وام به همکاران بود که 25 نفر از آنها به بانک معرفی شده اند.

وی بیان کرد: از امروز میزگردهای تخصصی خانه مطبوعات را با عنوان « مردم نگار» آغاز می کنیم که در این میزگردها موضوعات مربوط به مردم و اتفاقات روز استان پیگیری می شود که این اتفاق با همکاری خبرگزاری های استان برگزار می شود.

رئیس خانه مطبوعات استان یزد گفت: بازدید از محلات استان توسط خبرگزاری ها و رسانه های استان از جمله اقدامات دیگر ما است که در حال انجام فراخوان آن هستیم.

کد خبر 835524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha