گسترش فعالیت های طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در مساجد استان یزد

زارع با اشاره به برگزاری طرح « هر مسجد یک حقوقدان» در استان یزد گفت: تاکنون نزدیک به ۵ هزار نفر از خدمات این طرح استفاده کرده اند.

محمدرضا زارع مسئول سازمان بسیج حقوقدانان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: پیرو منویات ریاست محترم قوه قضائیه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس دبیرخانه طرح « هر مسجد یک حقوقدان» سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد واقع در مسجد امیرچخماق فعالیت خود را در سطح استان گسترش داد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد گفت: با هدف تسهیل برنامه ریزی و سامان دهی بهتر و فراگیر طرح هر مسجد یک حقوقدان، دبیرخانه مرکزی این طرح در مسجد امیرچقماق راه انداز ی گردید.

وی  افزود: حضور فعال و مستمر حقوقدانان در مساجد به عنوان پایگاه های دینی و معنوی و آگاه سازی مردم نسبت به قوانین، مقررات و تکالیف آنان از اهداف این طرح است.

وی اظهار داشت: تا کنون 4 هزار و 980 مورد خدمات مشاوره حقوقی  به مردم ارائه شده است و در این دوره 6 کارگاه مختلف نیز در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز برگزار شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد:  با راه اندازی دبیرخانه این طرح، سایر مساجد در سطح استان که دارای ظرفیت مناسب جهت دریافت این خدمات باشند، می توانند درخواست دریافت این خدمات مشاوره ای را از طریق این دبیر خانه درخواست کنند.

شایان ذکر است در حال حاضر 2 هزار و 179 مسجد در استان وجود دارد که 778 مسجد آن در مرکز استان یزد قرار دارد.

کد خبر 835547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha