نقش رسانه‌ها در گسترش تفکر انقلاب اسلامی انکارناپذیر است

سليماني در نخستين يادواره شهداي رسانه‌ای كشور گفت: نقش رسانه‌ها در گسترش تفكر انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از ساری، سردار «غلامرضا سلیمانی» امروز (4 مهرماه) در اولین یادواره شهدای رسانه‌ای کشور که با محوریت مستندساز شهید مدافع حرم هادی باغبانی در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد، بابیان اینکه رسانه و شهدای رسانه نقش محوری در بیداری جهان و  انتقال صدا و تفکر انقلاب اسلامی داشته‌اند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاورد زیادی به دنبال داشت و این دستاوردها تنها محدود به سقوط حکومت پهلوی نبود بلکه دستاوردهای دیگری نیز به همراه داشت.

 

رئیس بسیج مستضعفین کشور، شکل‌گیری نظام علوی را ازجمله دستاورد انقلاب دانست و افزود: دستاوردهای دیگری در فضای راهبردی اتفاق افتاد که سال‌ها زمان برد تا این دستاوردهای راهبردی را مشاهده کنیم.

 

وی عنوان کرد:  امروز که در چهلم دوم انقلاب قرار گرفتیم به‌خوبی می‌دانیم امام خمینی (رحمت‌الله علیه) تنها با توسل به سلاح پیروز نشد بلکه با راهبرد غلبه خون بر شمشیر و تکیه‌بر ایمان مردم بود که توانست کشور را در دوران هشت سال دفاع مقدس به پیروزی برساند و  برای اولین بار مفهوم قدرت را در دنیا تغییر دهد.

 

سلیمانی گفت: اگر امروز شاهد ایستادگی جبهه مقاومت هستیم به خاطر تکیه‌بر نیروی مردمی است وگرنه نمی‌توانستیم در برابر نیروهای نظامی ایستادگی کنیم.

 

وی بابیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از محاسبات قدرت بزرگ دنیا را با شکست مواجه کرد، افزود:  پیروزی انقلاب اسلامی  پایان معادلات بزرگ مهندسی قدرت‌های برتر دنیا بود.

 

وی گفت: امروز دیگر قدرت آمریکایی قابل به‌کارگیری نیست اگرچه آمریکا همچنان وارد میدان است اما همواره در میدان بودن هیچ دستاوردی برای آن‌ها به همراه ندارد و آن‌ها را دچار عدم موفقیت و شکست می‌کند.

 

سلیمانی ادامه داد: نصیب آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها  در طول ۴۰ سال  چیزی جز شکست نبود و این محصول خون شهدا بود که درراه تحقق انقلاب، جان‌فشانی کردند.

 

رئیس بسیج مستضعفین کشور بابیان اینکه رسانه‌های انقلابی باید  به‌خوبی دستاوردها را شناسایی و نتیجه این دستاوردها را برای نسل جوان تبیین کنند، افزود:  اگرچه دشمن  در طول ۴۰ سال انقلاب با فتنه‌های مختلف، جنگ تحمیلی، نابرابری عظیم و گسترده  و تحریم کشور را موردتهاجم قراردادند اما رسانه‌های انقلابی در مقابل این هجمه‌های دشمن ایستاده‌اند و توانستند حقایق را به گوش جهانیان برسانند.

 

وی بابیان اینکه تدابیر رهبر انقلاب چه در داخل و خارج کشور به‌وسیله رسانه انقلابی در سطح جهانی اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: امروز وظیفه رسانه انقلابی اعم از هر گرایش و سلیقه باید در شناساندن حقایق به مردم باشد.

 

رئیس بسیج مستضعفین کشور افزود: رسانه‌ها باید برای مردم تبیین کنند که حکومت قاجار و پهلوی با تکیه‌بر قدرت بیگانگان  لطمات زیادی با انعقاد قرارداد مختلف ترکمن‌های، قرداد پاریس و ...به کشور وارد کردند و باعث شدند  بخش زیادی از خاک کشور ما از سرزمین ما خارج شود.

 

سلیمانی تصریح کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از جنگ صلیبی تاکنون به‌جز جنگ، خونریزی، چپاول و غارت چیز دیگری در کارنامه خود ندارد.

 

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: اگر می‌خواهیم گام در گام‌های ملت افتخارآمیز بگذاریم و برای کشور صلح و امنیت ملی را داشته باشیم باید خیانت کشورهای اروپایی و آمریکایی را برای مردم و جوانان بازگو کنیم جنایت‌های غربی‌ها را به گوش مردم  برسانیم.

 

رئیس بسیج مستضعفین کشور افزود: هر رسانه فارغ از هر دیدگاه واقعیت‌ها را بیان کند و همان‌طور که شهدای رسانه خواستند علاوه بر  امنیت فیزیکی، امنیت  روحی روانی را در کشور به وجود آورند وظیفه همه رسانه‌ها است در کنار مردم باشند.

 

سليماني افزود: ملت ايران هیچ‌گاه به دنبال جنگ نبود بلكه می‌خواست از عظمت و كيان و شايستگي خود دفاع کند و چون استكبار می‌دانست مردم‌سالاری ديني الگوي ساير كشورهاي مسلمان قرار خواهد گرفت در مقابل آن صف‌آرایی كردند.

 

وي افزود: اين امنيت در سايه بيانات مقام معظم رهبري و گام دوم انقلاب تداوم خواهد يافت.

 

وي اذعان کرد: راه ملت ايران یک‌راه پر از موفقيت و پيروزي و كاميابي است و گشایش‌ها و آسایش‌ها از گذرگاه همين سختی‌ها به دست می‌آید و اين وعده الهي است كه پس از هر سختي آساني است.

 

سردار سليماني افزود: برگزاري اين یادواره‌ها متذكر می‌شود كه براي موفقيت و پيروزي بايد از آرمان‌های امام راحل و شهدا و مقام معظم رهبري فاصله نگيريم و همه موفقیت‌های ما مرهون اين راه بوده است.

 

به گزارش شبستان، ايران اسلامي ٢٢١ شهيد رسانه دارد كه ٢٢ نفر از  اين تعداد متعلق به استان مازندران هستند.

کد خبر 836615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha