بانوان محوریت برنامه‌های آموزشی و فرهنگسازی آتش نشانی باشند

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اینکه بانوان بیشترین تاثیر را بر اعضای خانواده دارند گفت: بانوان محوریت برنامه‌های آموزشی و فرهنگسازی آتش نشانی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمدرضا ناصری یزدی» در دیدار با جمعی از آتشنشانان یزد با اشاره به اینکه کار آتشنشانی کاری سخت و پرخطر است اظهار داشت: یکی از سختی‌هایی که در این کار وجود دارد، حالت آماده باشی است که همیشه باید در نیروهای آتش‌نشان باشد و به طور طبیعی همیشه دلهره برای رفع مشکلات و حوادث پیش آمده در آنها وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه خدمت به مردم در هر زمینه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و خداوند متعال برای آن اجر و پاداش زیادی قرار داده عنوان کرد:  یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنیم این است که باید به جامعه آموزش‌هایی ارائه کنیم که بدانند چگونه از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: این آموزش باید هم از طریق بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های عمومی انجام شود و هم به صورت چاپ بروشور و تحویل آن به شهروندان و درب منازل آنها است.

ناصری یزدی به آمار بالای ارائه شده از سرپرست آتش نشانی یزد در ارتباط با آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و افزود: یزد یک شهر مهاجر‌‌پذیر است و باید بررسی شود که چه میزان از این حوادث و آتش‌سوزی‌ها مربوط به بومی‌های یزد و چه میزان مربوط به اتباع و مهاجران است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: در این حوزه باید تلاش بسیار زیادی صورت گیرد و به وسیله آموزش‌های منسجم و خوب، زمینه فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش حوادث و احتیاط بیشتر مردم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بحث فرهنگ‌سازی به صورت ویژه باید با محوریت آموزش مادران و زنان خانه‌دار انجام شود گفت: بانوان در خانواده بیشترین تاثیر را دارند و باید بحث فرهنگ‌سازی با محوریت آنها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به سختی کار آتش نشانان اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است نسبت به این قشر از جامعه که هر روز کارش با خطرات، سختی‌ها و ایثار فراوان روبرو هست توجه ویژه داشته باشیم و نسبت به رفع مشکلاتشان تمام تلاش خود را به کار گیریم.

کد خبر 838320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha