حرکت اربعین یک اقدام جهانی در مسیر عزت، شرافت، کرامت، قرب خدا است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به شکوه حضور مردم جهان در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: حرکت اربعین یک اقدام جهانی در مسیر عزت، شرافت، کرامت، قرب خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری یزدی» در خطبه های نماز جمعه یزد ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی گفت:  اربعین حسینی یک حالت الهی و قدسی پیدا کرده که روان شدن مردم از نقاط مختلف دنیا به کربلا در اربعین حسینی یک حرکت ظاهری نیست بلکه یک حرکت عشق، روحی و قلبی است.

امام جمعه یزد پیاده روی اربعین را یک نهضت برگرفته از آموزه‌های الهی دانست و عنوان کرد: اربعین ساخته و پرداخته انسان‌ها نیست، بعد از نظام الهی ما که آن هم ساخته و پرداخته خداست و دست خدا همیشه پشت سر آن بوده، دریچه‌ای به عالم کل باز شده و خداوند متعال به وسیله امام عزیز ما و شهدا این راه را باز کرده و الان مردم را به وسیله امام حسین(ع) و اربعین به سوی خود جلب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) با تمام وجود خود در راه تثبیت دین و احیای ارزش‌های دینی حرکت کرد و جان خود و خانواده‌اش را در این راه گذاشت گفت: امروز به پشتوانه آن حرکت عظیم امام حسین(ع) مردم از نقاط مختلف در این مسیر قرار گرفته‌اند.

آیت الله ناصری یزدی مسیر پیاده‌روی اربعین را مسیر عزت، شرافت، کرامت، قرب خدا، حرکت به سوی جایگاه تجلی حق و حقیقت و عشق به خدا دانست و گفت: حرکت اربعین الان یک اقدام جهانی است و انشاالله تا به اندازه‌ای گسترش پیدا می‌کند تا حضرت امام مهدی(عج) همراه زائران اربعین به سمت کربلا حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به هفته نیروی انتظامی اشاره و اضافه کرد: نیروی انتظامی ما فداکار هستند و امنیت خانه و خانواده و کشور ما به خاطر تلاش‌هایی است که این عزیزان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه از جمله توطئه‌هایی که دشمن برای فساد در جامعه انجام می‌دهند، برنامه‌ریزی برای خارج کردن جوانان ایران به خارج از کشور است ادامه داد: نیروهای زبده و موثر در اقتصاد مقاومتی و صنعت به بهانه و وعده‌های دروغین به خارج از کشور دعوت می‌کنند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: خارج از کشور جز بدبختی و فساد چیز دیگری نخواهد داشت و چون نمی‌خواهند این افراد نخبه به کشور بازگردند قرار نیست که رشد درسی و کاری داشته باشند و تنها کاری می‌کنند که زندگیشان سپری شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که در سیاست‌های کلی نظام که رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی به دولت مردان داشته‌اند و خواستار عملیاتی شدن آن شده‌اند « توجه به موازین شرع به عنوان اصلی‌ترین منشأ قانون گذاری در تنظیم و تصویب طرح‌ها و لوایح قانونی» است و مجلسی‌ها و دولت که در مسیر قانون گذاری حرکت می‌کنند توجه ویژه‌ای به موازین شرعی داشته باشند.

 

کد خبر 839575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha