ورود ۲۳۶ هزار گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: ۲۳۶ هزار گردشگر خارجی در نیمه نخست امسال به آذربایجان شرقی سفر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «مرتضی آبدار» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورود 236 هزار گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی در 6 ماه نخست امسال شاهد استقبال چشمگیر گردشگران از این استان بودیم، به طوری که آذربایجان شرقی میزبان 3 میلیون و 200 هزار گردشگر داخلی و 236 هزار گردشگر خارجی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به افزایش ورود گردشگران به استان و لزوم افزایش و بهبود زیرساخت های حوزه گردشگری، در 6 ماه گذشته شاهد بهره برداری از 3 هتل و هتل آپارتمان و 25 واحد بوم گردی بودیم.

وی با اشاره به راهکارهای توسعه گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان برای بستر سازی عمومی و تبیین اهمیت جایگاه گردشگری در سطوح مختلف افکار عمومی، برای ارایه تصویر واقعی و صحیح از استان در جوامع بین الملل می کوشد.

آبدار با اشاره به این‌که در 6 ماه گذشته 30 مورد جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان به ثبت رسیده است، افزود: هم اکنون 79 طرح با سرمایه گذاری 3 هزار و 329 میلیارد تومان در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در حال اجراست، که برای 4 هزار و 489 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در معرفی جاذبه ها و ظرفیت های مهم گردشگری استان، فعالیت تاسیسات گردشگری نقش بسزایی دارند، ادامه داد: با توجه به اهمیت فعالیت تاسیسات گردشگری حرفه ای در توسعه این صنعت، در نیمه نخست امسال 33 مورد مجوز جدید فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان و بوم گردی، صادر و 300 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان با معرفی به بانک های عامل پرداخت شده است.

کد خبر 838564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha