لزوم توجه به ساخت بنای مساجد در راستای توجه بیشتر انسان به خدا

آیت الله ناصری با اشاره به جایگاه و اهمیت هنر، بر بهره‌گیری از هنر و معماری اسلامی و تلفیق آن با سازه‌های جدید در ساخت مصلی و مساجد تأکید کرد و گفت: این بناها باید طوری ساخته شود که توجه انسان را به خدا جلب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «محسن مؤمنی‌شریف» رییس حوزه هنری و معاونان این نهاد در سفر به استان یزد با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با آیت الله محمدرضا ناصری یزدی دیدار و گفتگو کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در این دیدار با اشاره به جایگاه و اهمیت هنر، بر بهره‌گیری از هنر و معماری اسلامی و تلفیق آن با سازه‌های جدید در ساخت مصلی و مساجد تأکید کرد و گفت: این بناها باید طوری ساخته شود که توجه انسان را به خدا جلب کند.

آیت الله ناصری افزود: در طراحی ساختمان‌ها و اماکن مختلف شهری باید از سبک‌های سنتی و معماری اسلامی ـ ایرانی استفاده شود چرا که این شیوه علاوه بر فواید مختلف به مدیریت مصرف انرژی هم کمک می‌کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه باید به سبک زندگی سنتی و قدیم خود بازگردیم بیان کرد: هزینه سرمایش، گرمایش و روشنایی ساختمان‌های مدرن و جدید همچون پاساژها بسیار بیشتر از ساختمان‌ها و بازارهای سنتی است و باید طراحی‌ها را تغییر داد.

آیت الله ناصری در ادامه خاطراتی از دوران مبارزه، حضور در نجف اشرف و همچنین خاطراتی از امام خمینی (ره) بیان کرد و گفت: امام راحل (ره) هیچگاه به دنبال مطرح کردن خود و تبلیغ خودشان نبودند و هر کاری انجام می‌دادند برای رضای خدا و عمل به وظیفه بود.

پایان پیام/

کد خبر 840536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha