انتصاب امین برای تمامی موقوفات آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام حسینی انتصاب امین موقوفات در طول یک ماه آینده را ضروری و سیاست سازمان دانست و گفت: این افراد باید یاور وقف باشند و مانند یک متولی موقوفه عمل کنند.

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با تأکید بر ارتقای بهره‌روی در موقوقات استان، اظهار داشت: این امر جز با بهینه سازی موقوفات میسر نمی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی افزود: باید نسبت به شناسایی مزیت‌های نسبی موقوفات و تشکیل کمیته های ویژه نظیر بهره وری و کشاورزی و ورود به حوزه فناوری های نوین و فعالیت های دانش بنیان در این راستا گام برداریم.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین مأموریت ها در این زمینه شناسایی و ثبت معادن واقع در موقوفات همچنین ورود به سرمایه گذاری در موقوفات سرمایه‌پذیر در فعالیت‌های دانش بنیان جهت حمایت از نخبگان، مراکز نوآوری، پارک های علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری است.

حجت الاسلام حسینی افزود: تعیین تکلیف پرونده های حقوقی مرتبط با این اداره کل در نهادهای قضایی مورد تاکید ریاست سازمان است و تلاش می شود تا ادارات شهرستانی تابع قوانین دولتی و حاکم بر اوقاف باشند.

وی انتصاب امین موقوفات در طول یک ماه آینده را ضروری و سیاست کلی سازمان اعلام کرد و افزود: این افراد باید یاور وقف باشند و مثل یک متولی جدی نسبت به پیگیری کارهای موقوفه یا احیای آنها گام های اساسی بردارند.

کد خبر 840955

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha