سازمان اسناد ملی دارای ۱۲ شعبه منطقه ای است

بروجردی با اشاره به کمبود فضای مرکز اسناد ملی شمال غرب کشور در تبریز گفت: این مرکز مسؤولیت خطیری در جمع آوری و حفاظت اسناد ملی سه استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اشرف بروجردی» عصر روز گذشته در جمع پژوهشگران و محققان تبریزی اظهار داشت: سازمان اسناد ملی دارای ۱۲ شعبه منطقه ای است که یکی از آنها شمال غرب کشور و شامل سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به کمبود فضای مرکز اسناد ملی شمال غرب کشور در تبریز گفت: برای حفظ و حراست از این اسناد تمام دست‌ اندرکاران باید دست در دست هم بدهند.

وی ادامه داد: مرکز اسناد ملی شمال غرب کشور در تبریز مسؤولیت خطیری در جمع آوری و حفاظت اسناد ملی سه استان دارد، مسؤولان استان باید تدبیری بیندیشند تا فضای استاندارد برای نگهداری اسناد ملی در استان ایجاد شود.

بروجردی با اشاره به اهمیت حفظ اسناد و انتقال آن به نسل‌های آینده گفت: طبق قانون و مصوبه دولت تمام دستگاه‌ها باید اسنادشان را به مرکز اسناد ملی تحویل دهند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این‌که مرکزی ایجاد شده که وظیفه اش حفظ و حراست از اسناد قدیمی و گرانبهاست، افزود: همه اسناد باید به آرشیو ملی واگذار شود و اگر دقت کنیم کمتر دچار حادثه می شویم.

وی با تاکید بر نگهداری درست و اصولی اسناد در مرکز اسناد ملی و مجهز بودن این مکان به آخرین استانداردهای نگهداری اسناد گفت: اواخر خرداد سال گذشته اسناد وزارت نیرو طعمه حریق شد و این خطری است که بیخ گوش همه دستگاه‌هاست.

 

کد خبر 842115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha