تنها راه برون‌رفت از مشکلات؛ دانایی است

پزشکیان با اشاره به این‌که خرد آن چیزی است که انسان را بقیه مخلوقات جدا می‌کند، گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات؛ دانستن و انگیزه و یادگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مسعود پزشکیان» امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، اظهار داشت: باید کاری کنیم تا علم و دانش را با زندگی عجین کنیم. 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که تنها راه برون‌رفت از مشکلات؛ دانستن و انگیزه و یادگیری است، خاطرنشان کرد: اگر با این تفکر پیش رویم و نمایشگاه های کتاب و مطبوعات را برگزار کنیم؛ قطعا موفق خواهیم شد. 

وی با اشاره به این‌که سال گذشته گلایه از نبود وزیر فرهنگ و ارشاد در گشایش نمایشگاه کردیم؛ ولی امسال حضور دارند، گفت: متاسفانه جای صاحبان مسائل فرهنگی در این مراسم خالی است. 

پزشکیان، تصریح کرد: خرد آن چیزی است که انسان را بقیه مخلوقات جدا می‌کند؛ چراکه خداوند اسماء را به انسان یاد داده و باعث شده تا ملائک به انسان سجده کرد. 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: اگر قرار است تا به جایی که خداوند ما را به خاطر آن آفریده است؛ باید در آن راه برویم و بخوانیم و یاد بگیریم. 

وی ادامه داد: باید با نوشتن و یاد دادن و یادگیری عجین شویم زیرا جایی که مشکل نداریم آن را عالمان و دانشمندان حل می‌کند ولی اگر مشکلات داریم به خاطر جهالت و ندانستن است. 

کد خبر 845437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha