هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز افتتاح شد

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، اظهار داشت: این  نمایشگاه همه ساله با حضور علاقه‌مندان از سراسر استان‌های شمال‌غرب کشور همراه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که امروز در کنار نمایشگاه کتاب، دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری نیز گشایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: امروز برای اولین بار جایزه کتاب آذربایجان‌شرقی را با حمایت خانه کتاب جمهوری اسلامی را برگزار خواهیم کرد. 

وی با بیان این‌که ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان کتاب، ۵۰ ناشر از کشورهای متعدد با ۲۵ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حضور دارد، گفت: ۱۱۰ رسانه استان نیز در دهمین نمایشگاه مطبوعات استان حضور دارند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که اعداد و ارقام از سرانه مطالعه زنگ خطر را برای ما درآورده است، تصریح کرد: این نمایشگاه گامی از هزاران گام وزارت ارشاد برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. 

همچنین «حبیب ماهوتی» مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی تبریز اظهار داشت: نمایشگاه کتاب و مطبوعات باید دارای تقویم باشد، هر چند مشکلات تامین هزینه داریم ولی باید همه ساله‌ این نمایشگاه در تاریخ مقرر برگزار شود. 

وی ادامه داد: آمار ها نشان می دهد تعداد بازدیدکننده‌های نمایشگاه تبریز نسبت به جمعیت بیشتر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران است. امروز بیش از ۹۰۰ ناشر داخلی و خارجی در این نمایشگاه حاضر هستند و از امروز تا چهارم آبان ماه این رویداد ادامه خواهد داشت. 

کد خبر 845428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha