مطالعه کتاب منجر به آرامش ذهن و روان است

محمدپور آرامش فرد و جامعه را در گرو آرامش ذهن و روان دانست و گفت: مطالعه و ارتباط نزدیک با کتاب می‌تواند بهترین زمینه‌ساز آرامش در فرد باشد.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به استقبال گسترده مردم از هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز را شاید بتوان بهار اندیشه نامید که درخت تنومند فرهنگ و ادب را در پاییز تبریز به شکوفه می‌نشاند و اهالی فرهنگ و ادب و علم را گرد هم می‌آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: سلامت جسم در گرو سلامت روح و روان است. در نهاد انسان دنیای بسیار گسترده‌ و ناشناخته‌ای به نام روح و اندیشه هست که هر دو نشان از ماورای انسان دارند و با اندک تاملی در آیات و کلام الهی در می‌یابیم که در آفرینش انسان، بر اهمیت روح و اندیشه تاکید شده و از این رو این باید به همان اندازه که به سلامت جسم توجه می‌کنیم به سلامت روح و اندیشه نیز همت گماریم.

وی، آرامش فرد و جامعه را در گرو آرامش ذهن و روان دانست و گفت: مطالعه و ارتباط نزدیک با کتاب می‌تواند بهترین زمینه‌ساز آرامش در فرد باشد.

وی افزود: هر چیزی که فرد می‌خواند، اطلاعات جدیدی به اندوخته‌های قبلی خود اضافه می‌کند و این اطلاعات بدون روزی به کار می‌آید و هر اندازه فرد دانش و آگاهی بیشتری داشته باشد، برای غلبه بر چالش‌های زندگی آماده‌تر خواهد بود.

محمدپور تاکید کرد: تنها نتیجه مطالعه مستمر و پی در پی، یادگیری نبوده و فواید بسیار زیاد دیگری را نیز شامل می شود که از آن جمله می‌توان به آرامش روح و ذهن اشاره کرد.

وی خانواده را رکن ایجاد این آرامش دانست و گفت: برای ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی، می‌توان به عوامل متعددی اشاره کرد که رکن نخستین آنها «خانواده» است.

محمدپور تصریح کرد: در واقع نقطه آغازین ایجاد عشق و علاقه به کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می شود، چراکه شخصیت و هویت کودک در گام اول در خانواده شکل می گیرد و والدین علاقه مند به کتاب فرزندانی دوستدار مطالعه خواهند داشت.

وی در پایان با اشاره به سخن گهربار امام علی(ع) در رابطه با مطالعه گفت: حضرت می‌فرمایند؛ کسی که به کتاب ها تسلی و آرامش یابد، هرگز آرامش خود را از دست نخواهد داد و این سخن گهربار می‌تواند چراغ راه همه علی‌الخصوص جوانان باشد.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز؛ امسال برای دهمین بار نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های تبریز و برای هفتمین سال نمایشگاه رسانه های دیجیتال را در کنار خود دارد و تا چهارم آبان ماه پذیرای علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی است.

 

کد خبر 846072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha