نمایشگاه مطبوعات تبریز بهار رسانه ای آذربایجان است

شفیعی گفت: نمایشگاه مطبوعات بهار رسانه ای اهالی خبر و فعالان رسانه استان شناخته می شود که قطعا این رویداد برکات مختلفی به همراه دارد.

«مرتضی شفیعی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: رسانه رکن اصلی دموکراسی شناخته می شود و قطعا برای رسیدن به توسعه تعالی و پیشرفت نیاز به رسانه و اصحاب رسانه داریم.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی افزود: رسانه به عنوان پل ارتباطی میا مردم و مسؤولان شناخته می شود، در حقیقت رسانه‌‎ها فرصتی برای بیان چالش های اجتماعی و مشکلات مردم هستند تا مسؤولان به واسطه این فرصت بتوانند در زمینه خدمتگزاری تلاش کنند،  در این میان هنر کارگزاران است که بتوانند از این ظرفیت برای اعتلای خدمات نظام بهره جویند.

شفیعی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی بعد از تهران بیشترین تعداد رسانه دارای مجوز را دارد، به عبارتی نزدیک به ۵۰۰ رسانه مکتوب و مجازی دارای مجوز هستند که نشانگر ظرفیت های استان در حوزه رسانه است، لگر این ظرفیت ها در راستای تحقق مطالبات مردمی و احیای جایگاه حقیقی آذربایجان و تبریز استفاده شود، مطلوب خواهد بود.

مدیر خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دهمین دوره نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان نیز همچون گذشته به همت خانه مطبوعات و رسانه های استان برگزار می شود که در برگزاری این رویداد تشکل های صنفی مطبوعات نیز با خانه مطبوعات همکاری می کنند.

وی با بیان این‌که نمایشگاه مطبوعات تنها محلی برای نشان دادن و شناساندن مطبوعات و رسانه ها نیست، گفت: نمایشگاه مطبوعات بهار رسانه ای اهالی خبر و فعالان رسانه استان شناخته می شود که قطعا این رویداد برکات مختلفی به همراه دارد، ضمن اینکه مخاطبان نمایشگاه کتاب و مطبوعات با فعالیت های رسانه های استان آشنا می شوند و فعالیتشان را از نزدیک می بینند.

شفیعی ادامه داد: نمایشگاه مطبوعات یک فرصت برای خود اهالی رسانه است تا تبادل نظر، اندیشه و تجربه میان خود داشته باشند، قطعا هم‌اندیشی، تعامل و تبادل اندیشه ها در راستای اعتلای سطح مطبوعات محلی اثرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه مطبوعات همچنین فرصتی است برای رسانه های نوپا که شناخته شوند و قابلیت های خود را نشان دهند، این نمایشگاه زمینه معرفی چنین رسانه‌هایی را نیز فراهم کرده است، چنان‌‍که پیش از این نیز تأکید داشته ایم؛ هیچ محدودیتی برای پذیرش رسانه های دارای مجوز وجود ندارد.

مدیر خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی گفت: سعی ما بر این بود که در این رویداد مهم رسانه ای استان که بعد از جشنواره مطبوعات برگزار می شود، از رسانه های بخش خصوصی و مردمی حمایت کنیم تا فرصتی برای معرفی ظرفیت های خود داشته باشند.

کد خبر 846279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha