تحصیل در حوزه نعمت الهی است

جويباري گفت: قدر طلبگي خود را بدانيد چون نعمتي است که خداوند به شما عطا کرده تا با حضور در حوزه، معنويت و نور دريافت کنيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «فاطمه جويباري» امروز (2 آبان ماه) در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (سلام‌الله علیها) مرکز مازندران بیان کرد: هدف خدا از خلقت انسان‌ها بندگي کردن است و تحقق این امر تنها با عبادت کردن میسر نمی‌شود؛ بلکه بايد با بندگان خدا رفتار و اخلاق نيکو داشته باشیم.

 

استاد حوزه مازندران ادامه داد: اگر انسان بخواهد به اين مقام برسد بايد به دستورات الهي در انجام واجبات و ترک محرمات به‌عنوان وظیفه‌ی عموم انسان‌ها، براي اصلاح صفات بد و اصلاح مشکلات جامعه عمل کند.

 

وی تصریح کرد: اگر اطاعت از خدا نباشد، هم شخص فاسد و هم جامعه خراب می‌شود، در مقابل اين اطاعت فرمان خدا و رسول و اولي الامر، موانعي وجود دارد که  نمی‌گذارد آدم به حرف خدا گوش دهد و اگر آن موانع نبودند همه اوامر الهی را اطاعت می‌کردند.

 

جویباری از ابليس، عادت‌های انسان‌ها و لذائذ دنيوي به‌عنوان موانع فرمان‌برداری خدا یادکرد و افزود: وقتي می‌خواهیم به حرف خدا گوش کنيم، بايد ايمان ما به‌اندازه‌ای باشد که بتوانيم با موانع مبارزه کنيم در غیر این صورت زمين می‌خوریم. بايد اطاعت فرمان و ترک گناه را تمرين کنيم هر چه تمرين ما بیشتر باشد، قدرتمان در ترک گناه راحت‌تر می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که شما طلاب باروح مردم در ارتباط هستيد، لذا اگر خود را درست نکنيد نمی‌توانید در روح انسان‌ها تأثیر بگذاريد. همچنین قدر طلبگي خود را بدانيد چون نعمتي است که خداوند به شما عطا کرده تا با حضور در حوزه، معنويت و نور دريافت کنيد.

کد خبر 846370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha