هدف از بازرسی ها از حوزه های قضائی ارتقا رضایتمندی مردم از دستگاه قضا است

دهشیری گفت: هدف از بازرسی ها از حوزه های قضائی در استان، هم پوشانی، برطرف کردن نقاط ضعف، تقویت نقاط قوت و از همه مهمتر ارتقا رضایتمندی مردم از دستگاه قضا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «غلامعلی دهشیری» در جمع کارکنان قضائی و اداری دادگستری شهرستان اردکان بیان داشت: تسریع در رسیدگی، کاهش اطاله دادرسی، صدور آراء متقن و کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری با اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم از اهداف مهمی است که دنبال می گردد.

وی تصریح کرد: امروزدستگاه قضا چشم امید مردم است و اگرمردم ما از نهاد ودستگاهی نا امید شوند به دستگاه قضایی  به عنوان ملجأ و پناهگاه خود مراجعه می کنند چرا که  مردم به دستگاه قضایی امیدوارند.

این مقام قضائی در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر پیگیری سیاست کاهش جمعیت کیفری استان اظهار داشت: زندان، جای افراد شرور و مخلان امنیت است. براین اساس، زندانی شدن یک فرد بدهکار که دِین خود را قبول دارد و از پرداخت استنکاف نمی کند اما تمکن مالی ندارد، منطقی نیست، تا جایی که امکان دارد بجز موارد ضروری از بازداشت موقت و زندانی کردن متهم جلوگیری گردد.

دهشیری ابراز داشت: از تأکیدات رییس قوه قضائیه ترویج فرهنگ صلح و سازش است و تمام کارکنان اداری و قضایی باید تلاش خود را در مسیر توسعه فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین، بالاخص با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف به خرج دهند.

این مقام مسئول در خصوص خدمت رسانی به مردم خاطر نشان کرد: فلسفه وجودی نظام اداری، خدمتگزاری به مردم است و همۀ کارگزاران و کارکنان در تمام مراتب، خادمان مردم هستند؛ این موضوع در نظام اداری یک اصل بوده و مادامی که چنین احساسی وجود داشته باشد، کارگزاران و کارکنان نظام اداری با مردم، رفتار مالکانه و دستوری نخواهند داشت؛ بلکه جایگاه و موقعیت خود را نعمتی می دانند که وسیلۀ خدمت به مردم می باشد.

شایان ذکر است در حین جریان سفر بازدید از حوزه قضایی اردکان، رئیس کل دادگستری و قائم مقام رئیس کل بیش از یک ساعت از وقت خود را در اختیار مراجعین به دادگستری قرار دادند و با بیش از 30 نفر از مراجعان ملاقات کرده و دستورات مساعد قانونی را صادر نمودند.

 

کد خبر 846806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha