دانایی گام نخست برای حل مشکلات است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: گام اول برای حل مشکلات، دانایی است و بهترین مسیر برای دانستن هم خواندن کتاب می باشد.

«مسعود پزشکیان» در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، اظهار داشت: گام اول برای حل مشکلات، دانایی است و بهترین مسیر برای دانستن هم خواندن کتاب. مدیران، تاجران، فرهنگیان و مردان سیاسی ما اگر با کتاب دوست شود، می‌توانند مشکلات را حل کنند. 

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کتاب اطلاعات را بی‌منت در اختیار افراد قرار می‌دهد و ما اگر نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم، برای این است که کتاب نمی‌خوانیم. اگر می‌خواهیم صنعت‌مان درست شود، باید کتاب بخوانیم و مطالعه داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه «شور و شوق خوبی بین مراجعه کنندگان به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز وجود دارد»، تصریح کرد: ما باید در نمایشگاه‌ها، مخاطب را درگیر کنیم و در کنار شور نمایشگاه، شعور نمایشگاه را هم در مراجعه کنندگان نهادینه کنیم. مخاطب باید بداند که به دنبال چه کتابی می‌گردد. 

پزشکیان راجع‌به رابطه‌اش‌ با کتاب، گفت: اگر به جایی رسیده‌ام، از کتاب بوده است. در دوران جوانی و نوجوانانی، در بحث اعتقاد، باور و مذهب یک سری ابهاماتی برایم به وجود آمده بود که تنها کتاب توانست این ابهامات را برطرف کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، در پاسخ به این سؤال که آخرین کتابی که خوانده‌اید، چه بوده است؟، خاطرنشان کرد: کتاب «انسان خردمند» را طی هفته های گذشته خوانده ام که یک کتاب جالب توجه است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قرآن را هم که روزانه می‌خوانم و اکثراً به صورت هفتگی روی نهج‌البلاغه مطالعه‌ دارم.

کد خبر 847128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha