افزایش جمعیت گونه‌های برجسته در دره انجیر اردکان

در برنامه سرشماری پناهگاه حیات وحش دره انجیر شهرستان اردکان، افزایش جمعیت گونه‌های برجسته در این منطقه زیست‌محیطی به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ بنا بر سیاست‌های سازمان حفاظت از محیط‌زیست، سرشماری سالانه حیات وحش به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه‌های شاخص علف خوار و گوشت‌خوار هرساله در فصل‌های پاییز و زمستان در مناطق تحت مدیریت به اجرا درمی‌آید.

در همین راستا برنامه سرشماری پاییزه با حضور جمعی از محیط بانان شهرستان اردکان و شهرستان‌های مجاور، کارشناسان اداره کل حفاظت از محیط‌زیست و همیاران محیط‌زیست در پناهگاه حیات وحش دره انجیر شهرستان اردکان صورت گرفت که هدف اصلی این سرشماری تخمین کل، بز، قوچ، میش و جبیر و همچنین مشاهده سایر گونه‌های گوشت‌خوار وحشی و حتی نمایه‌های حضور گوشت‌خواران مهم در منطقه بود.

نتایج دریافتی این سرشماری حاکی از افزایش جمعیت گونه‌های برجسته، ثبت آثار و نمایه‌های تازه حضور یوزپلنگ در منطقه دره انجیر شهرستان اردکان است.

لازم به ذکر است که مجموعه دره انجیر شهرستان اردکان شامل سه منطقه ارتفاعی مهم و مطرح با نام‌های دره انجیر، بوزوا و نی باز با مساحت 175 هزار و 302 هکتاری که مهم‌ترین مسیر دسترسی به آن جاده اصلی یزد – طبس است از سال ۱۳۸۱ به عنوان پناهگاه حیات وحش در زمره مناطق چهارگانه حفاظت از محیط‌زیست استان یزد قرار گرفت.

کد خبر 847288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha