دلایل کم رنگ شدن سنت وقف توسط متولیان بررسی شود

حسینی خواستار بررسی دلایل کم رنگ شدن سنت وقف توسط متولیان شد و اظهار داشت: شاید یکی از دلایل این مهم، تبلیغ کم و عدم پیگیری مناسب توسط ما دست اندرکاران این موضوع باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت دهه وقف، رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت امروز ( ۶ آبان ) با فرماندار این شهرستان دیدار کردند.

 

«سید مسعود حسینی» با تبریک هفته وقف، این امر حسنه را سنتی دینی برجای مانده از قدیم دانست و گفت: متأسفانه به دلیل برخی مسائل در سال های اخیر این سنت حسنه کم رنگ شده است.

 

فرماندار شهرستان باشت خواستار بررسی دلایل کم رنگ شدن سنت وقف توسط متولیان شد و اظهار داشت: شاید یکی از دلایل این مهم، تبلیغ کم و عدم پیگیری مناسب توسط ما دست اندرکاران این موضوع باشد.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه تلاش و فرهنگ سازی های دستگاه های متولی و مسئولین می تواند مؤثر باشد، تصریح کرد: باید عدم تمایل مردم به امور وقف ریشه یابی و بررسی شود.

 

حسینی بیان داشته ها را چندان ضروری ندانست و خواستار هدف گذاری و برنامه ریزی برای دستاوردهای آینده شد.

 

فرماندار شهرستان باشت ادامه داد: علاوه بر وقف، بسیاری از مسائل و موضوعات فرهنگی نیز به دلیل هجمه های فرهنگی دشمن و همچنین کم کاری برخی از ما مسئولین، کم رنگ شده که نیازمند تعامل و همکاری همه جانبه است.

 

وی فاصله گرفتن جوانان و نسل امروز را از مسائل و موضوعات وقف در جامعه، یکی از مشکلات دانست و گفت: باید برنامه ریزی صورت گیرد و اصول دین برای جوانان بازگو شود.

 

حسینی دست اندرکاران اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت را به تعامل و تلاش بیشتر در زمینه اقدامات فرهنگی تشویق و ضمن تبریک این هفته برای آنان آرزوی توفیق در انجام امور کرد.

 

«محمد علی زاده» هم در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های فرماندار در جهت اجرای سیاست های این اداره، گفت: از چهارم تا ۱۳ آبان ماه به نام هفته وقف نام گذاری شده و هدف از نام گذاری نیز ترغیب و تشویش مردم و خیرین به زنده نگه داشتن این امر حسنه است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت با اشاره به مشکلات این اداره، نبود مکان و فضای مناسب اداری را از معضلات دانست و گفت: وضعیت اداره اوقاف شهرستان باشت به دلیل عدم وجود زمین جهت ساخت ساختمان جدید و فرسوده بودن مکان کنونی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد که امید است با تعامل و حمایت فرماندار در آینده نزدیک شاهد تحقق این امر باشیم.

 

علیزاده در پایان بار دیگر از همکاری و حمایت فرماندار باشت تقدیر کرد و وقف یک باب خانه جهت انجام امور قرآنی را از ملزومات دانست.

 

کد خبر 847537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha