مردم از اطاله دادرسی گله‌مند هستند

معاون قوه قضائیه و رییس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: اطاله دادرسی و افزایش جمعیت کیفری که بخشی مربوط به مسائل قانونی و بخش یه فرآیندهای رسیدگی به پرونده ها بود، از مسائل و مشکلات دستگاه قضا محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «حکمتعلی مظفری» امروز (۹ آبان) در جلسه شورای اداری شهرستان میانه هدف از سفر شورای عالی قضایی به آذربایجان شرقی را جمع بندی مشکلات در حوزه های مختلف استان دانست و اظهار داشت: بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم، پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی با کمک مسؤولان از اهداف این سفر است.

معاون قوه قضائیه و رییس شوراهای حل اختلاف کشور با تأکید بر این‌که از تمام ظرفیت برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد، گفت: اطاله دادرسی و افزایش جمعیت کیفری که بخشی مربوط به مسائل قانونی و بخش یه فرآیندهای رسیدگی به پرونده ها بود از مسائل و مشکلات دستگاه قضا محسوب می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این حوزه با صدور بخشنامه هایی از سوی ریاست قوه و لوایحی برای تنقیح قوانین و حذف برخی فرآیندها در دادرسی های حقوقی و کیفری که سبب تسریع در رسیدگی است؛ رضایت مردم فراهم شد.

مظفری بر ضرورت پیشگیری از بسیاری جرائم تاکید کرد و گفت: باید منافذ فساد پیش بینی و مسدود شود تا هزینه ای سنگین برای رفع مشکل پرداخت نشود.

معاون قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ورود به گام دوم انقلاب هر روز شاهد آزادی خواهی میان مسلمانان به ویژه در نظام اسلامی ایران هستیم، اظهار داشت: پافشاری بر اصول انسانی و اخلاقی همواره جزو اصول انقلابی است.

وی ادامه داد: هر گاه در جامعه ای مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی افزایش یافته و اختلاف و تفرقه رواج یافته، تبعیض، ظلم و ستم و فساد رونق یافته و جامعه از آرمانهای و ارزشهای والای انسان دور شود، زمینه زوال و فروپاشی جامعه فراهم شده و دشمن به اهداف خود می رسد.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به فساد در مجموعه اداری کشور افزود: باید به وظایف خود که خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات جامعه است به درستی عمل کرده و رضایت خدا و مردم را در نظر بگیریم زیرا این امر به خودی خود باعث دور شدن از هر گونه فساد اداری است.

کد خبر 848552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha