پیشگیری از وقوع جرائم در اولویت دستگاه قضایی است

حجت الاسلام صادقی با ابراز تأسف از این‌که میزان ورودی پرونده های قضایی در کشور دو تا سه برابر استانداردهای جهانی است، گفت: پیشگیری از وقوع جرائم در اولویت دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام صادقی امروز (۹ آبان) در جلسه شورای اداری شهرستان ملکان همزمان با سفر رییس قوه قضائیه به استان آذربایجان‌شرقی ترتیب یافت، اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی و توجه جدی به نظم و انضباط اجتماعی و همچنین احترام به قانون از وقوع جرائم پیشگیری کرد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با تأکید بر این‌که مدارس، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی، ائمه جمعه و روحانیت می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه میزان ورودی پرونده های قضایی در کشور دو تا سه برابر استانداردهای جهانی است.

وی بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای کاهش وقوع جرائم تأکید کرد و افزود : اعتقاد داریم باید قبل از تشکیل پرونده و شکایت؛ پیشگیری شود تا از تعداد پرونده های قضایی نیز کاسته شود.

صادقی ادامه داد: متاسفانه انباشته شدن پرونده های قضایی مدت زمان رسیدگی را نیز بیشتر می کند با وجود اینکه قضات ساعتها بعد از وقت اداری نیز مشغول رسیدگی به شکایات می شوند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به انتقاد بعضی از کشاورزان ملکانی در رابطه با عدم پرداخت غرامت بیمه محصولات کشاورزی افزود: قوه قضائیه در این زمینه آماده دریافت شکایات کشاورزان است.

کد خبر 848596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha