باور به توان خارجی هنوز در برخی از صنایع ایجاد نشده است

آیت الله ناصری یزدی با انتقاد از واردات گسترده در برخی صنایع گفت: در بسیاری از صنایع باور به توان داخل ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی» در دیدار با جمعی از اعضای اتحادیه‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد با اشاره به اینکه دین اسلام مترقی‌ترین نوع اداره حکومت را بیان کرده اظهار داشت: اگر محاسبات دولت‌ها تنها بر اساس اداره حکومت بدون توجه دستورات الهی باشد این حکومت نمی‌تواند جامعه را به سمت سعادت به خیری هدایت کند.

وی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب برخی تاکید داشتند که دین نباید در اداره حکومت نقشی داشته باشد و حکومت اسلامی نباید تشکیل شود اما امام خمینی(ره) با جدیت در این مسیر ایستادگی کردند و نگذاشتند این چنین تفکری در انقلاب اسلامی ایران نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: 40 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد ولی در برخی از صحنه‌ها هنوز نتوانستیم خودمان را به درستی بشناسیم و توانمندی‌هایی که داریم را شکوفا کنیم.

وی بیان کرد: در بسیاری از علوم جوانان ما با اتکا به توانایی‌های خود، توانستند به بالاترین سطح پیشرفت‌های دنیا دست پیدا کنند و کشور را به صورت کامل خودکفا کنند.

امام جمعه یزد افزود: با این وجود در برخی از عرصه‌ها متاسفانه به نیروهای داخلی و ظرفیت جوانان در کشور توجه نشد و از جمله در بسیاری از صنایع خود را باور نکردیم و همچنان برای تامین کوچکترین ابزار وابسته به غرب هستیم.

ناصری یزدی دلیل این موضوع را سطحی بودن سیستم آموزشی در ایران دانست و تصریح کرد: در سیستم آموزشی ما یک محتوای مشخص به دانش‌آموز داده می‌شود که باید آن را بخواند، حظ کند و نمره بگیرد و در واقع سبک آموزشی ایران «بخوان، حفظ کن، نمریه بیار» است.

وی گفت: همینطور دانش آموزان را تا 12 سال به جلو می بریم و برای کنکور هم یک سال کامل دانش‌آموزان به حفظ دروس می‌پردازند و پس از آن هم در دانشگاه مجددا دروسی که اساتید ارائه می‌کنند را حفظ می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: سبک آموزشی فعلی ایران سبکی است که 100 سال پیش انگلیسی‌ها با جداکردن قرآن از آموزش، به ایران دیکته کردند و از آن زمان تاکنون این سبک در ایران در حال انجام است در حالی که سبک آموزشی ایران باید بر اساس بخوان، یادبگیر، تفکر کن و نوآوری داشته باش تنظیم شود.

ناصری یزدی اظهار داشت: در مسیر آموزش بارها تاکید کردم که باید سه موضوع تدین، تفکر و تعقل را راهنمای کار خود قرار دهیم گفت: تدین به معنای ارتباط با خدا و شناسایی هویت است و پس از آن تفکر به معنای فکر کردن در هر چیزی است، به این صورت که دروس را حفظ نکنیم و حتما در ارتباط با دلیل آن فکر کنیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: به وسیله تعقل هم ما به آنچه که یادگرفته‌ایم و در ارتباط با آن فکر کرده‌ایم، عمق می‌دهیم و می‌توانیم آن‌چیزی که در علوم مختلف وجود دارد را به دست آوریم، ما به وسیله تعقل انتخاب درست انجام می‌دهیم و همین انتخاب هم نمی‌گذارد مسیر را اشتباه برویم.

کد خبر 849419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha