ترویج روحیه استکبارستیزی؛ کارویژه کانون‌های مساجد/ حضور گسترده اعضای کانون‌ها در راهپیمایی ۱۳ آبان

سعادتی ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و تقویت روحیه استکبارستیزی را از کارکردهای اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست، گفت: در این راستا اعضای این کانون‌ها در راهپیمایی ۱۳ آبان حضوری فعال داشتند.

«سعید سعادتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد از دیرباز محراب و سنگر مقابله با دشمنان بوده اند، اظهار کرد: کارکردهای مساجد در این حوزه در ادوار مختلف، متفاوت بوده است. زمانی کارکرد اقتصادی، سیاسی، گاهی کارکرد اجتماعی و در وقتی دیگر عملکرد فرهنگی این خانه های خدا پررنگ بوده است؛ این در حالی است که پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 موجب احیای همه کارکردهای مساجد شده است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره جایگاه مساجد به عنوان هسته مقاومت فرهنگی، گفت: فعال سازی مساجد بزرگترین سیلی به دشمنان است، آنهم دشمنی که از هر وسیله و ترفندی برای ضربه زدن به بنیان های فرهنگی جامعه ما استفاده می کند.

 

وی با بیان اینکه دشمن در هر کشوری که بتواند اقدام به تخریب فیزیکی مساجد کند، ابتدا این کار را انجام می دهد و در صورت عدم توانایی در این زمینه اقدام به حذف کارکردها یا تحریف معنوی مساجد می کند، تصریح کرد: تخریب فیزیکی مساجد در کشورهایی همچون یمن، عراق و افغانستان و تحریف معنوی مساجد در کشورهای اروپایی از مصادیق این تلاش دشمن است.

 

سعادتی با بیان اینکه مسجد مرکز بصیرت افزایی است و باید محل فعالیت های قرآنی و مذهبی باشد، تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد که در ظاهر فعالیت هایی در حوزه فرهنگ و هنر دارند در واقع تلاش می کنند از این ظرفیت برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن، تقویت روحیه استکبارستیزی و ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در دهه 70 و طی تذکرات رهبری در مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن تاسیس شده است، بنابراین هدف اولیه از تاسیس این نهاد مبارزه با تهاجم فرهنگی استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ادامه با اشاره به حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی 13 آبان در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مشارکت گسترده ای در این راهپیمایی داشته اند و همپا و همصدا با سایر گروه های مردمی روحیه استکبارستیزی خود را نشان دادند.

کد خبر 850331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha