پورمحمدی گفت: ظرف یک هفته با تلاش‌های امدادگران و سازمان‌ها و نهادهای زندگی عادی به مناطق زلزله‌زده باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز(۱۷ آبان) در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در بخشداری ترکمانچای میانه برگزار شد، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا خسارات مادی و معنوی حادثه زلزله در شهرستان میانه به حداقل برسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همه دستگاه‌های مسؤول اعم از فرمانداری و بخشداری، هلال احمر، اورژانس، سپاه، بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی از نخستین ساعات حادثه در منطقه حضور داشته و به امدادرسانی مشغول هستند.

وی با بیان این‌که اخشام به عنوان سرمایه و دارایی روستائیان باید از سرما حفظ شوند، افزود: با توجه به نگرانی روستاییان از زیر آوار ماندن احشام خود و امکان وقوع پس‌لرزه‌ها و ناامن بودن محل‌های نگهداری احشام، آواربرداری این محل‌ها و همچنین دفن احشام تلف شده در اولویت است.

پورمحمدی افزود: جمعیت هلال احمر، مواد غذایی و امکانات بهداشتی مورد نیاز را به منطقه ارسال کرده و از این بابت نگرانی نداریم، آب، برق و گاز منطقه نیز وصل شده و اسکان موقت زلزله‌زدگان آغاز شده است.

وی با بیان این‌که عملیات بازسازی بعد از اتمام عملیات امداد و نجات و آواربرداری و تعیین خسارات قطعی حادثه آغاز خواهد شد، گفت: بنیاد مسکن متولی تهیه کانکس و ارزیابی و بازسازی مسکن های تخریب شده از زلزله است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که باید ظرف یک هفته با تلاش‌های امدادگران و سازمان‌ها و نهادهای زندگی عادی به مناطق زلزله‌زده باز گردد، گفت: هلال احمر متولی تامین چادر، مواد غذایی و بهداشتی بوده و جهادکشاورزی و محیط زیست نیز عهده دار دفن بهداشتی احشام تلف شده در جریان زلزله هستند.

بنابر این گزارش، زلزله ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در آذربایجان شرقی را لرزاند.

گفتنی است، این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است.

کد خبر 851575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha