چاره ای جز اقتصاد دانش بنیان نداریم

واعظی با اشاره به اهمیت توجه به شرکت های دانش بنیان گفت: چاره ای جز اقتصاد دانش بنیان نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمود واعظی» در نشست فناوری و مدیران شرکت های دانش بنیان و نوآفرین با وی گفت: دانشگاه های ما از دانشگاه های آموزش محور و تئوری محور به مهارت محور تبدیل شده و فناوری و دانش بنیان تبدیل شوند تا بتوانند با توجه به فضای فناوری های نوین، مرکزی برای تولید و خلق ثروت شوند.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما حتما باید دانشگاه های خود را سمتی حرکت دهیم که مهارت محوری را دنبال کنند به گونه ای که هر صنعت و بخش و مسئولان سیاسی زمانی که با مشکل روبرو می شوند هیچ راهی جز دانشگاه نبینند.

 

وی ادامه داد: دنیای امروز این است که ما با سبک گذشته نه می توانیم صنعت و نه کشاورزی و نه بخش های دیگر را گسترش دهیم  و آنها نیز نمی توانند رقابتی باشند.

 

واعظی تصریح کرد: اگر فناوری های نوین را وارد اقتصاد و کشاورزی و ... نکنیم به سرعت عقب می افتیم و با هزینه بالا و راندمان کم می توانیم به مردم خدمت دهیم.

 

وی گفت: تبدیل به اقتصاد دانش بنیان الزام و ضرورت است و اگر قرار است که بمانیم و به مردم سرویس خوب دهیم و کالای قابل رقابت به مردم دهیم چاره ای جز اقتصاد دانش بنیان نداریم.

 

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: اگر دولت آقای روحانی این همه فشار تحمل کرد تا فضای مجازی گسترش پیدا کند، اساس آن بر مبنای آن بوده است و اعتقاد ما بر این بوده که آس سی تی می تواند مبنای توسعه کشور قرار گیرد.

کد خبر 852018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha