صنایع هایتک در استان عاملی در جهت کاهش بیکاری است

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اهمیت توجه به صنایع هایتک در استان گفت: با حمایت های دولتی در راستای گسترش صنایع هایتک در استان، شاهد کاهش بیکاری باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « کمال دهقانی فیروز آبادی» در جلسه شورای اداری، توسعه و افتتاح همزمان طرح های اقتصادی و زیربنایی استان یزد که با حضور رئیس جمهور در سالن برق منطقه ای عباسپور یزد برگزار شد، گفت: ما با مانعی بزرگ در روابط خارجی روبرو شده ایم که قبل و بعد از برجام شاهد آن بوده ایم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: الان جمهوری اسلامی ایران در انزوا نیست و اگرچه آمریکا فشار می آورد اما یک آمریکاست و الان بین آمریکا و کشورهای بزرگ دنیا با آمریکا مشکل ایجاد شده است که حاصل برجام بوده است.

وی افزود:  مقاومت مردم، هدایت رهبری، جانفشانی نیروهای مسلح، دیپلماسی عواملی بود که در برجام موثر بود و باعث مدیریت در این دوران سخت شد.

دهقانی فیروز آبای تصریح کرد: قبل از برجام شاهد فشارهای متعددی از جمله قطعنامه ها در برابر جمهوری اسلامی قرار گرفت اما با برجام این قطعنامه ها کنار رفت ولی با این وجود شاهد فشار های دیگر بودیم اما جنس این فشار به شکست سیاست های آمریکا و پیروزی مردم ختم می شود.

وی ادامه داد: سلسله جبال شیرکوه با 70 کیلومتر میزان 95 درصد آب آشامیدنی استحصالی مردم یزد از آن بدست می آید که درخواست داریم نگاه ویژه ای به آن شود زیرا اگرچه در طول دهه های گذشته در گوشه گوشه شیرکوه مجوز برای معادن و کارگاه ها صادر شده اما امروز این بحش نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان یزد، استان صنعتی است و کم بیکار داریم اما این استان مهاجر هم می فرستد که نیروهای تحصیل کرده از استان خارج می شوند زیرا امکانات کم است و رئیس جمهور محترم می توانند با صنایع هایتک در استان از این امر جلوگیری کنند.

وی افزود: در شهرستان میبد پروژه مشارکتی در دولت یازدهم با اعتبار 300 میلیارد تومان با جمع آوری پس آب و بازچرخانی آن صورت گرفت که پرژه آماده بهره برداری است که این پروژه بسیار مهم و اثرگذار بوده است.

دهقانی بیان کرد:با طرح جدید در خصوص آب رسانی به روستاهای تفت حدود 300 روستا دارای آب پایداری می شوند که امروز عملیات اجرایی این طرح بزرگ شروع خواهد شد که امیدواریم ظرف 3 سال شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

کد خبر 852656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha