توجه به اقتصاد دانش بنیان راهکار اشتغال ما است

طالبی با اشاره به اهمیت حمایت های دولت از اشتغال پایدار در استان گفت: توجه به اقتصاد دانش بنیان راهکار ویژه ما برای اشتغال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» در جلسه شورای اداری، توسعه و افتتاح همزمان طرح های اقتصادی و زیربنایی استان یزد که با حضور رئیس جمهور در سالن برق منطقه ای عباسپور یزد برگزار شد، گفت: امروز رئیس جمهور از شفافیت صحبت کردند که مدیران استانی یزد کاملا با آن آشنا هستند زیرا الگوی حکمرانی خوب را با همین شاخص ها دنبال کردیم و خوشبختانه به عنوان الگوی مدیریتی است.

استاندار یزد بیان کرد: برنامه ریزی و تدوین سند آمایش به عنوان یکی از اولویت های استان بود زیرا معتقدیم بسیاری از مشکلات ناشی از عدم برنامه ریزی بود که در این راستا سند آمایش را دنبال کردیم.

وی افزود: آسیب شناسی مناسبی از مشکلات در استان انجام شده است که 4 محور به عنوان اولویت ها بود که توسعه متوازن و پایدار در استان، محیط زیست و اقتصاد دانش بنیان و گردشگری بود که بر اساس اولویت ها نیازهای استان را دسته بندی کردیم.

طالبی بیان کرد: در بحث آب شاهد این نوید از سوی رئیس جمهور بودیم که در اولویت اول ما خوشبختانه مجوزهای آن صادر شد.

وی افزود: خط انتقال آب از خلیج فارس از قول های رئیس جمهور بود که خوشبختانه سال آینده محقق می شود و شاهد رسیدن به استان هستیم اما چون ظرفیت خط لوله و آب شیرین کن وجود دارد درخواست دوبرابر شدن ظرفیت آن هستیم.

استاندار یزد بیان کرد: توجه به اقتصاد دانش بنیان راهکار اشتغال ما است و استان یزد با کمترین نرخ بیکاری بوده که در سال های اخیر به دلیل مهاجرت شاهد بیکاری قشر تحصیلکرده و زنان هستیم که اگر تدبیری برای آن داشته باشیم  مشکل آن حل می شود.

طالبی بیان کرد: ما در این مسیر نیازمند اعتبار و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی هستیم.

وی افزود: استان یزد ثبت میراث جهانی است و حضور قابل توجه گردشگران را داریم که نیازمند مدیریت واحد هستیم که طرح آن را ارائه داده ایم که ادوایم شاهد کار ویژه و نوبرای آن باشیم.

استاندار یزد بیان کرد: در بحث بازآفرینی شهری نیزاستان یزد به دلیل ویژگی های خاص و بافت های فرسوده نیازمند حمایت ها جدی در بازآفرینی شهری و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است.

کد خبر 852659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha