مغایرت طرح وزارت ورزش با آنچه مجلس در ماه اخیر تصویب کرد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با طرح تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان که در کمیسیون متبوعش به تصویب رسیده بود، مخالفت کرد و گفت: این طرح به صلاح ورزش و کشور نیست.

سلیمان جعفرزاده، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره طرح تبدیل سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی به وزارتخانه ورزش و جوانان به خبرنگار شبستان گفت: این طرح مغایر با برنامه پنجم توسعه است زیرا ما در برنامه پنجم توسعه مصوب کردیم که تعداد وزارتخانه‌ها از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه کاهش یابد. ولی با این طرح عملا یک وزارتخانه به جمع وزارتخانه‌ها اضافه می‌شود.

وی با اشاره به بحث کوچک کردن دولت گفت: ما از یک طرف بحث کوچک کردن دولت را مطرح می‌کنیم و از طرف دیگر طرح‌هایی را در مجلس مطرح می‌کنیم که با این شعار منافات دارد.

جعفرزاده با بیان اینکه هرگونه تغییر در ساختار سازمان‌ها بار مالی و هزینه برای دولت دارد، گفت: از کوچک‌ترین این تغییرات که تغییر تابلوها، سربرگ‌ها و صفحات است میلیاردها هزینه برای دولت خواهد داشت تا چه رسد به تغییرات بزرگ‌تر.

وی با بیان اینکه این طرح مخالف اصل 75 قانون اساسی است، تصریح کرد: در کشورهای گوناگون تربیت بدنی‌شان به سمت مردمی شدن می‌رود. در حالی که ما می‌خواهیم امروز ورزش و تربیت بدنی را دولتی کنیم و با این کار مقداری از جایگاه بین‌المللی خود را از دست می‌دهیم.

نماینده ماکو و چالدران در خانه ملت با بیان اینکه با این تغییر حداقل یک ماه ورزش ما دچار افت و عقب‌ماندگی می‌شود، تأکید کرد: به نظر من این طرح در شرایط کنونی به صلاح ورزش و کشور نیست.

گفتنی است چندی پیش نمایندگان محترم مجلس در اقدامی کارشناسی خواستار کاهش تعداد وزارتخانه های دولتی شده بودند. با این وجود با تصویب طرح ایجاد وزارت ورزش معلوم نیست نمایندگان طیّ یکماه اخیر دچار چه تحولاتی شده اند؟

پایان پیام/

کد خبر 8527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha