تحقق شعار مرگ بر آمریکا درگرو آشکار شدن حقیقت توحید در جامعه

حجت‌الاسلام علوی اذعان کرد: تحقق عملی شعار مرگ بر آمریکا و قطع جریان نفوذ دشمنان قسم‌خورده کشورمان درگرو آشکار شدن حقیقت توحید در سطح جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ «حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اصغر علوی» در مراسم هفتگی هیئت محبان الزهراء (سلام‌الله علیها) دانشگاه فرهنگیان یزد که با حضور جمعی از دانشجو معلمان در محل مسجد پردیس شهیدان پاکنژاد این استان برگزار شد بر لزوم بهره‌مندی بیش از پیش دانشجویان و فراگیران علم و دانش از فیوضات و برکات ماه روح‌بخش و پرفیض ربیع‌الاول تأکید کرد. 

وی با اشاره به اینکه در هنگام بیان مقوله ارزشمند توحید توسط پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) عده‌ای در عصر جاهلیت به دلیل اینکه احساس خطر کردند در مقابل حضرت خاتم‌النبیین (ص) و مفهوم توحید ایستادند اظهار داشت: امروزه نیز مستکبران جهان در مقابل اجرا و تجلی مفهوم واقعی توحید قد علم می‌کنند بنابراین اگر مبحث توحید به خوبی محقق نشود و یا اینکه به نفع جبهه استکبار تفسیر و معنا شود مستکبرین مشکلی با این مبحث ندارند.

استاد دانشگاه حضرت امام صادق (علیه‌السلام) بابیان اینکه شعار باید مقدمه عمل باشد؛ هفته استکبارستیزی را گرامیداشت و یادآور شد: مستکبر کسی است که خود را هم رده و هم‌رتبه مرتبه کبریایی خداوند تبارک و تعالی می‌داند. آمریکا نمونه‌ای از استکبار است و شعار مرگ بر آمریکا نیز که شعار به حق و به جایی است شعاری در جهت مبارزه با مستکبرین محسوب می‌شود.

وی؛ تحقق عملی شعار مرگ بر آمریکا و قطع جریان نفوذ دشمنان قسم‌خورده کشورمان را درگرو آشکار شدن حقیقت توحید در سطح جامعه دانست و تصریح کرد: روح توحید، نفی عبودیت غیر خدا است و توحید مدنظر حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) که مورد هجمه عده‌ای بود، مسیر واقعی زندگی را در سطوح فردی و اجتماعی نشان خواهد داد.

پژوهشگر باسابقه با اشاره به اینکه ما باید احساس مقدس نورانی بودن و در یک‌کلام داشتن حال خوب معنوی را که معمولاً در مساجد و هیئت داریم در منزل و سطح جامعه نیز احساس کنیم ابراز کرد: اعتقاد به درگاه الهی، روح انسان را رشد می‌دهد. البته لازم است گفته شود که زندگی توحیدی باید در طول حیات انسان مؤمن مداوم باشد.

وی با اشاره به سخنان سالیان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتقاد از وجود علوم غیرتوحیدی در دانشگاه‌ها؛ جوانان را به مطالعه اسناد جنایت مختلف و گسترده ایالات‌متحده آمریکا توصیه و خاطرنشان کرد: بر طبق بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری صادر شد باید به سراغ توحیدی رفت که جریان دهنده علوم انسانی ما باشد.

حجت‌الاسلام‌ علوی در پایان با تأکید بر لزوم مطالعه، تأمل و تفکر جوانان در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اضافه کرد: توحید اگر صرفاً به معنای باور باشد قادر به جامعه سازی نیست. توحید یک عقبه نظری را برای فرد موحد ایجاد می‌کند که باعث می‌شود وی به عنوان یک موجود اثرگذار در معاملات عالم مطرح شود.

کد خبر 852712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha