یزد در بازآفرینی فضای فرهنگی گام های موثری برداشته است

یارمند با بیان اینکه در راستای بازآفرینی فضاهای فرهنگی گام های موثر و مهمی در یزد برداشته شده است، گفت: همچنین استان یزد در جذب گردشگر گام های خوبی برداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «محمد یارمند» امروز(پنج‌شنبه، ۲۳ آبان) در جلسه مشترک شهرداران استان‌های یزد و گیلان که در محل سالن اجتماعات شهرداری آستارا برگزار شد، اظهارکرد: میانگین بارش سالیانه استان یزد ۵۰ میلیمتر است.

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد با بیان اینکه کمبود آب در یزد یک معضل جدی است، افزود: دولت در انتقال آب از سرچشمه زاینده رود عملیات مهمی را انجام داده است.

 

وی به احداث چاه‌هایی با عمق بیش از ۲۰۰ متر در یزد اشاره و تصریح کرد: این چاه‌ها در راستای تامین آب حفر شده است.

 

یارمند در ادامه اظهارکرد: ۵۰ درصد نیاز کشور در تولیداتی همچون کاشی و سرامیک را استان یزد تامین می‌کند.

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد با بیان اینکه این استان در راستای بازآفرینی فضاهای فرهنگی گام‌های مهمی را برداشته است، تصریح کرد: همچنین استان یزد در جذب گردشگر گام‌های خوبی برداشته است.

 

یارمند به ثبت جهانی ۷۰۰ هکتار از بافت سنتی، اقلیمی و بومی استان یزد اشاره کرد و گفت: در بخش باز آفرینی شهری نیز اقدامات خوب اشتغال محوری در یزد انجام شده است.

 

* شهرداری‌ ها نباید در تامین حقوق کارکنان خود به مشکل بخورند

«آخوندی» نیز در این جلسه بر لزوم برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای توسعه شهر توسط شهرداریها تاکید کرد.

 

مشاور امور عمرانی استانداری یزد افزود: اولین مرحله در جهت توسعه شهری تدوین برنامه و از همه مهم‌تر عدم کپی‌برداری برنامه از شهرهای دیگر است.

 

وی بر برون‌سپاری و خصوصی‌سازی توسط شهرداری‌ها تاکید و تصریح کرد: شهرداری‌‌ها نباید در تامین حقوق کارکنان خود به مشکل بخورند.

 

آخوندی گفت: گسترش عملکرد شهرداری با ایجاد انگیزه و محیط رقابتی و نگاه مثبت شهروندان رضایت عمومی را پدید می آورد.

 

گفتنی است، شهرداران استان‌ های یزد و گیلان در ادامه این جلسه از طرح های عمرانی این شهرستان بازدید کردند.

کد خبر 854555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha