طلاب باید علوم و معارف اسلامی را به انسان های مستعد و مشتاق برسانند

مدیرحوزه های علمیه خواهران استان کرمان گفت: طلاب باید معارف الهی را به انسان های مستعد و مشتاق در روستا و شهر و فضای مجازی و حقیقی در اقصی نقاط عالم برای درمان و شفای دردها برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مرحمت محمدی، در همایش طلیعه حضور طلاب ویژه طلبه های جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان که با حضور ۲۷۰ نفر در حسینیه ثارالله در حال برگزاری است؛ با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری؛ چهار عنصر اصلی حوزه را استاد، طلبه و شاگرد، فضای آموزشی و مواد درسی نام برد که مهمترین عنصر طلبه است زیرا همه امکانات برای او است.

 

 

مدیرحوزه علمیه خواهران استان کرمان سپس با استفاده از آیات ۶۸ و ۶۹ سوره نحل اظهار داشت: عنصر اصلی حوزه ها یعنی طلاب جوان مانند زنبورهای عسل{مورد اشاره آیات مذکور}و حوزه های علمیه همان گلزارمصفایی است که طلاب جوان باید بر فراز معطرترین و باطراوت ترین گلهای آن بنشینند و از آن ارتزاق کنند.

 

 

وی علوم و معارف الهی که طلاب در حوزه ها می آموزند را به گل هایی تشبیه کرد که زنبور عسل از شهد آن برای تولید عسل می مکد لذا طلاب نیز باید این عسل شیرین را به انسان های مستعد و مشتاق در روستا و شهر و فضای مجازی و حقیقی در اقصی نقاط عالم برای درمان و شفای دردها برسانند.

 

 

محمدی با تأکید بر اینکه طلبه باید مانند زنبور عسل پرکار و پرتلاش باشد و از عمر کوتاه تحصیل بیشترین استفاده را بکند و خوب درس بخواند؛ افزود: زنبور عسل در هر ساعت به طور متوسط بر روی ۲۵۰ گل می نشیند.

 

 

وی با اشاره به اینکه آنچه زنبور عسل تولید می کند غذایی سالم و مفید است؛ تصریح کرد: در تبلیغ دین و معارف الهی و انتقال آن به مردم باید غذایی{برای روح} که دارای مواد ضدعفونی کننده باشد و جلوی رشد میکروب را بگیرد؛ تولید کنیم و مانند عسل که هرگز فاسد نمی شود و همیشه تازه است پس آنچه به مردم می رسانید باید سالم و مفید باشد.

 

 

مدیرحوزه علمیه خواهران استان کرمان با ابراز امیدواری بر اینکه این همایش یک شبانه روزی بری طلاب مفید باشد؛ گفت: در این همایش مباحث هویت طلبگی، وظایف طلبه، برنامه ریزی و مدیریت زمان، سواد فضای مجازی و... توسط کارشناسان بیان و طلاب از مشاوره های تدارک دیده شده نیز می توانند استفاده کنند.

 

کد خبر 858992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha